Avatar billede hoeks Nybegynder
28. juni 2011 - 13:20 Der er 1 kommentar

Problem med udseende af webside - kun i safari

Hej Eksperter
Jeg har et mærkeligt problem, som jeg søger hjælp til:

Jeg har lavet http://janniestentoft.dk/ for en af mine gode veninder. Siden virker fint i stortset alle browsere, men jeg oplever et problem, når siden vises i safari. Herunder har jeg forsøgt at beskrive, hvad der sker:

1. Når jeg loader siden safari første gang vises billederne ikke rigtigt. De står ude til højre og først når jeg klikker på scrollbaren flyttes de ind på plads igen.

2. Hvis jeg først har loadet side og derefter blot bruger menuen i venstre side til at browse rundt mellem de fem undersider, så vises alt korrekt.

3. Hvis jeg efter at have browset fx. 3 sider, trykker f5 for at opdatere, så er fejlen der igen.

Fejlen kommer altså (så vidt jeg kan se) kun i safari, hvis:

1. Jeg loader siden for første gang.
2. Jeg trykker F5

Er der nogen, der kan løse dette mysterie for mig?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
28. juni 2011 - 13:49 #1
i FF5.0 er billederne også langt ude til højre, og der er et blankt område i midten.
hvis jeg fjerner float: right; i #right-col kommer billederne ind på plads, der er andre ting der skal justeres også, men prøv ar se om det hjælper i safari

#right-col {
    float: right; // slet denne linje
    margin-left: 5px;
    margin-top: 26px;
    width: 80%;
}