Avatar billede KbhClaudius Nybegynder
24. juni 2011 - 20:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge ind i Typo3 backend

Hej

Uden at have lave noget om, kan jeg pludselig ikke logge ind i backenden på Typo3. Man kan jo ikke få tilsendt nyt password.

Hvad gør man?
24. juni 2011 - 21:29 #1
...backenden på Typo3... - det siger mig ikke en dyt ???

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Via en Browser ???
Avatar billede KbhClaudius Nybegynder
24. juni 2011 - 21:37 #2
Hej

Har prøvet både på PC og Mac med Chrome, Firefox og Safari.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2011 - 21:38 #3
#1: Hvis du kender Typo3, burde du også vide hvad backend er... Og styresystem er da irrelevant.

Hvad er det for en side du arbejder på? Er det din egen? For hvis nu du kun kan (som jeg) redigere en underside, så kan du måske skrive til Admin på hovedsiden og spørge om han har mulighed for at give et ny/det nuværende. Du kan også prøve i IE9 (eller 8 for XP), for jeg har haft lidt problemer med Typo3 i Opera f.eks. Sidste mulighed er google: http://www.google.com/search?client=opera&rls=da&q=mistet+password+typo3&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest
Avatar billede KbhClaudius Nybegynder
24. juni 2011 - 21:46 #4
Jeg er admin.

Kunne ikke finde en løsning på Google.

Login'et har altid virket og været gemt i både Chrome og FF.

Har snakket med hostingfirmaet, som ikke har fiflet med serverne.
Avatar billede KbhClaudius Nybegynder
24. juni 2011 - 22:11 #5
IE virker heller ikke
Avatar billede zips Juniormester
24. juni 2011 - 23:08 #6
Med Login'et har altid virket og været gemt i både Chrome og FF mener du så at password har været gemt i Chrome og FF og du ikke kan huske det?

Hvis det er sådan, så har du som admin jo adgang til ftp og så kan du nemt få lavet et nyt password, se her hvordan http://wiki.typo3.org/wiki/Faq/Reset_BE_password
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2011 - 23:11 #7
#6's link er hit to i min søgning...
Avatar billede KbhClaudius Nybegynder
24. juni 2011 - 23:16 #8
User og pass har været autosaved i både Chrome og FF. Intet er lavet om.

Har prøvet ovennævnte løsning før og får: The Install Tool is locked

To enable the Install Tool, the file ENABLE_INSTALL_TOOL must be created.

    In the typo3conf/ folder, create a file named ENABLE_INSTALL_TOOL. The file name is case sensitive, but the file itself can simply be an empty file.

For security reasons, it is highly recommended that you either rename or delete the file after the operation is finished.

As an additional security measure, if the file is older than one hour, TYPO3 will automatically delete it.
Avatar billede zips Juniormester
24. juni 2011 - 23:25 #9
Ja der er jo sådan Ca. 51.100 resultater så hvorfor ikke blot give spørger et som kan bruges.

Har du oprette den fil?

Filen skal ikke have en endelse, men kort og godt hedde "ENABLE_INSTALL_TOOL" og placeres i mappen "typo3conf"
Avatar billede KbhClaudius Nybegynder
24. juni 2011 - 23:22 #10
og hvis jeg gør det får jeg:

Server said: ENABLE_INSTALL_TOOL: Disk quota exceeded

Error -140: remote mkdir failed
Avatar billede KbhClaudius Nybegynder
24. juni 2011 - 23:32 #11
Rettelse: var kommet til at lave en folder i stedet for file i typo3conf/ folder.

Joh316 virker ikke som pass og man skal åbenbart lave:

The password you just tried has this md5-value:
bacb98acf97e0b6112b1d1b650b84971

The Install Tool Password is not the admin password of TYPO3.
The default password is joh316. Be sure to change it!

If you don't know the current password, you can set a new one by setting the value of $TYPO3_CONF_VARS['BE']['installToolPassword'] in typo3conf/localconf.php to the md5() hash value of the password you desire.
Avatar billede zips Juniormester
24. juni 2011 - 23:41 #12
Hvis install password er ændret skal du indsætte den linje som beskrevet i bunden af siden jeg linkede til.
Avatar billede KbhClaudius Nybegynder
25. juni 2011 - 08:41 #13
Login virker pludselig igen. Ingen ændringer