Avatar billede irminger Praktikant
24. juni 2011 - 11:45 Der er 2 løsninger

filassocieringer på en terminal server

Hej eksperter

jeg har en skør udfordring - jeg har lavet en terminalserver og brugerne får så en RDPApp sendt ud - så de kun bliver præsenteret for programmet og ellers ikke har adgang til serveren. Men de har problemer med at åbne fx .tif filer fordi associeringen ikke er på plads for den bruger der er logget på programmet (rdpapp) - logger jeg ind som administrator er associeringen på plads.
Jeg kan læse mig frem til at udfordringen er at file assoc. ligger som standard i HKCU - men jeg ønsker at lave denne indstilling globalt for alle brugerne - uden at skulle logge ind og sætte det op for hver enkelt.

kan man mon det?

tak for  input
Avatar billede kjden Nybegynder
24. juni 2011 - 12:04 #1
Problemet er jo at du md rdpapp faktisk kører en terminalserverfunktion. Med andre ord ligger filassocieringerne på terminalserveren og ikke den lokale maskine.

Jeg kender ikke nogen genveje for at løse problemet, men Microsoft har lavet produktet "Microsoft Application Virtualization" der er en del af "Software Assurance" aftalerne, der kan sikrer at remote applications via en klient afvikles lokalt.

Karsten
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2011 - 09:21 #2
Du kan lave en user GPO der rammer terminal serveren, hvori du definerer fil associeringen.