Avatar billede masch Nybegynder
22. juni 2011 - 20:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

2 Computere, 2 Skærme, 1 Keyboard, 1 Mus.

Hej alle

Jeg søger en læsning hvor jeg har 2 tynde klienter, 2 skærme, 1 tastetur, 1 mus.

Jeg har kigget lidt på KVM switch, har dog ikke kunne finde den løsning jeg søger?

Software løsninger kan jeg desværre ikke bruge da der er tynde klienter og derfor ikke kan installere software på dem.

Er dette overhoved muligt, og i så fald, hvad er den bedste og billigste for den sags skyld?

mvh
Thomas
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2011 - 20:22 #1
du vil få problem med hvornår km skal på den ene/anden pc - men ellers så ville jeg prøve med logitech trådløs usb sæt og så en
http://www.usbswitch.com/usb_2port_mini_switch.html
hvori logitechs usb-dims var sat i til deling mellem de to maskiner.
22. juni 2011 - 20:35 #2
... det du mener er sådan set en KVM switch løsning med TO skærme pt. 'klient' ???
Avatar billede masch Nybegynder
22. juni 2011 - 21:08 #3
Det skal helt være så stabilt som muligt, men det er hver at prøve hvis der ikke er andre muligheder.

Ja altså jeg har 2 server/klinter, 1 skærm til hver af dem, så der er ialt 2 skærme. De skal så styres af 1 tastetur samt mus.
22. juni 2011 - 21:21 #4
...Jeg har kigget lidt på KVM switch, har dog ikke kunne finde den løsning jeg søger... - hvad har problemet da været ?
Avatar billede masch Nybegynder
22. juni 2011 - 21:27 #5
Syns ikke at have fundet en switch der passer til mit behov.
Det kan selvfølgelig godt være jeg ikke kigger efter de forkerte specs.

1 bruger = 1 computer
1 port = 1 skærm

eller er jeg helt ved siden af?
har kigget her:
http://www.kvmshop.dk/group.asp?group=199
Avatar billede pstidsen Novice
22. juni 2011 - 21:51 #7
Se om linket er OK I preview, og hvis det ikke er det så brug en linkforkorter. Nu har jeg gjort det for dig... www.kortlink.dk/973t
Avatar billede masch Nybegynder
23. juni 2011 - 09:24 #8
Har kigget listen igennem, men kan stadig kun finde en løsning til to computer og en skærm.

Men som skrevet tideliger så skal den kunne bruges til to computer og to skærme.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2011 - 09:36 #9
hvad mangler der i usb-switch-løsningen?
Avatar billede masch Nybegynder
23. juni 2011 - 11:07 #10
Vil gerne prøve det men er det vidst at det virker med keyboard og mus?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2011 - 11:21 #11
hvis nu du har en Logitech Unifying-modtager (en lille usb-modtager, der kan snakke med mus og tastatur på en gang) fx som til mit
http://www.logitech.com/da-dk/keyboards/keyboard-mice-combos/devices/7305
så skulle det virke - evt skal du i bios slå en fejlmelding pga manglede hardware fra (den 'kendte' 'tastatur mangler, tryk F1 for at fortsætte').
Avatar billede masch Nybegynder
23. juni 2011 - 14:35 #12
Det blev til usb løsningen, og det virker so far så tak, smid et svar så giver jeg dig point
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2011 - 14:42 #13
ok...
Avatar billede garfildkat Nybegynder
03. november 2013 - 23:16 #14
jeg ved godt det er lidt sent men har du prøvet Synergy
der kan man styre flere pcer med 1 tastatur og mus