virus eller et hardwareproblem?
Problemet startede med urimelige responstider på adgang til Outlook-mailen og web generelt. Der er tale om Windows XP pc / Dell Dimension 5100. Computeren har været beskyttet med Norton Internet Security, og responstiderne blev markant bedre, da Norton blev slået fra. Inden da kørtes Norton viruscheck, uden at der blev konstateret infektion. Alternativt blev Microsoft Security Essentials installeret, men da virusdefinitionerne skulle opdateres, blev dette afbrudt med en fejlbesked om, at forbindelse til nettet var afbrudt. Dette var ikke tilfældet, da browseren stadig fungerede. Mulige fejl på netkortet blev udelukket, da der i en periode blev kørt med alternativt trådløs netadgang. Senere forsøgtes at installere Trend Micro Housecall Antivirus, men her kommer samme fejlbesked om manglende netadgang, da Housecall scanneren skulle installeres. Kontrol af computer med F-secure Linux-baseret antivirus fandt ikke en infektion.Windows fejlloggen beskriver ikke hardwareproblemer, men stort set kun systemfejlbeskeder men manglende opdatering af Microsoft Antimalware.
Hvad mon problemet er?