Avatar billede Ehlerdk Nybegynder
20. juni 2011 - 08:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

virus eller et hardwareproblem?

Problemet startede med urimelige responstider på adgang til Outlook-mailen og web generelt. Der er tale om Windows XP pc / Dell Dimension 5100. Computeren har været beskyttet med Norton Internet Security, og responstiderne blev markant bedre, da Norton blev slået fra. Inden da kørtes Norton viruscheck, uden at der blev konstateret infektion. Alternativt blev Microsoft Security Essentials installeret, men da virusdefinitionerne skulle opdateres, blev dette afbrudt med en fejlbesked om, at forbindelse til nettet var afbrudt. Dette var ikke tilfældet, da browseren stadig fungerede. Mulige fejl på netkortet blev udelukket, da der i en periode blev kørt med alternativt trådløs netadgang. Senere forsøgtes at installere Trend Micro Housecall Antivirus, men her kommer samme fejlbesked om manglende netadgang, da Housecall scanneren skulle installeres. Kontrol af computer med F-secure Linux-baseret antivirus fandt ikke en infektion.
Windows fejlloggen beskriver ikke hardwareproblemer, men stort set kun systemfejlbeskeder men manglende opdatering af Microsoft Antimalware.
Hvad mon problemet er?
Avatar billede NicolaiErMig Nybegynder
20. juni 2011 - 10:58 #1
Hejsa

Vær sikker på at køre virusprogrammer som administrator, og evt. prøv et scan program der finder alt - så kan du jo udelukke.
Anti mallwarebytes - Er udelukkene en scanner, men den er gratis og effektiv.

- Nicolai .
20. juni 2011 - 18:06 #2
Velkommen til E. ...

Gennemfør det du kan fra den 'pakke' ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

--------

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede Ehlerdk Nybegynder
20. juni 2011 - 18:42 #3
Så mange tak for den grundige forkalring. Jeg forsøger mig.
mvh
Niels
Avatar billede Ehlerdk Nybegynder
05. august 2011 - 07:16 #4
Problemet forsvandt da Symantec Secuitysystem blev totalt afinstalleret.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester