Avatar billede HMadsen Nybegynder
19. juni 2011 - 15:49 Der er 5 kommentarer

analog tv - digital signal

Hej.

Jeg har et ældre Grundig tv som fungere upåklageligt (jeg er ikke kommet ud af stenalderen endnu ang tv), jeg modtager tv signal fra YouSee kabel tv, dog er der en del digitale kanaler som jeg ikke kan se...

Spørgsmålene er så:

1. Hvad jeg kan gøre?
2. Købe sådan en boks som modtager signalet og "omformer" signalet til mit tusse gamle tv?
3. Og når der skal købes nyt tv, ikke pt, men når jeg skal til det hvad skal jeg så være opmærksom på? Tænker på et str 42" som gerne skulle kunne klare alt.

Håber på at i kan svare mig på mine spørgsmål ;)
mvh H Madsen

ps håber jeg NU har fået spurgt det rigtige sted
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 16:03 #1
Hej igen.
Jeg vil mene det er et bedre sted her.
1 Du kan ikke få disse kanaler gennem yousee?
2 Jeg kender desværre ikke hvordan det forgår over yousee.
3 Ville vælge et tv der også understøtter dvb-c (kabel) ud over dvb-t (antenne) og mpeg 4 er jo et must. Men det må alle fladskærme vel være nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 16:06 #2
Der findes dvb-c tunere der kan tilsluttes kan jeg se her:
http://www.av-connection.dk/?ML=1337
Kun et eksempel. Der findes sikkert andre modeller også.
Avatar billede HMadsen Nybegynder
19. juni 2011 - 16:19 #3
Hmm hvad er forskellen på DVB-C og DVB-T?

Og tak for de svar jeg har fået :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 16:22 #4
Dvb-c får signalet fra kabel udbydere og dvb-t er signalet fra almindelig antenne.
Velbekomme