Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
17. juni 2011 - 20:15 Der er 21 kommentarer

har for nyeligt fået et problem på min pc hvor selv jeg kommer til kort

problemet er at min pc fryser når jeg vil spille et spil eller bare åbne Steam kan være nok, derefter er jeg nød til at slukke på den hårde måde, har enkelte gange oplevet at den gør det allerede ved start af win7

har prøvet at fjerne og genindtalere grafik driverne (nvidia 360m) uden held, og har ikke noget gendannelses punkt fra før det tidpunkt som jeg formoder problemet er opstået after.

kan gå på nettet uden problemer

min pc er en asus g51jw 3d

et stort hjælp herfra!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2011 - 20:19 #1
Hej og velkommen til E...

Kan du have problemer med din pc blver varm?
Har du renset den for nylig?
Sådan kan en bærbar se ud indeni når det er meget galt:
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
17. juni 2011 - 20:28 #2
den bliver ikke varmere en normalt (en Asus g51 er rimeligt varmblodet)og den er kun lidt over et halvt år gammel og har ellers ikke haft problemer.

skal siges at der den seneste tid har været mange fejl i system loggen så det er lidt svært for mig lige at udpege hvad der er synderen den vej.

umiddelbart er det ikke hardware der er problemet da den ellers køre fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2011 - 20:38 #3
Har du et fungerende antivirus program på pc?
Formoder det der fulgte med pc er stoppet med at virke.

Du kunne prøve at tjekke med Malwarebytes om den fandt noget der ikke skulle være der:

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
17. juni 2011 - 23:02 #4
har Norton 360 og bruger selv også Malwarebytes og de siger begge at der ikke skulle være noget på computeren som der ikke bør være der
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
17. juni 2011 - 23:04 #5
har lige startet en scan med malwarebytes så kommer der en log
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2011 - 07:18 #6
Hm med de to programme som du bruger formodentligt jævnligt er det jo nok ikke samdsynligt du har snavs på pc. Kunne måske mere lyde som noget program der ikke virker korrekt. Hvilke fejl skriver loggen om?
Har du forsøgt at tjekke disken for fejl med chkdsk?
Tjekke systemfiler med sfc /scannow?
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
18. juni 2011 - 14:31 #7
der er en del ting i system loggen som jeg arbejder på at få rettet op på men den som jeg tror kan have noget med det at gøre er denne:

System

  - Provider

  [ Name]  Service Control Manager
  [ Guid]  {555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}
  [ EventSourceName]  Service Control Manager

  - EventID 7001

  [ Qualifiers]  49152

  Version 0

  Level 2

  Task 0

  Opcode 0

  Keywords 0x8080000000000000

  - TimeCreated

  [ SystemTime]  2011-06-08T14:33:22.622728800Z

  EventRecordID 70772

  Correlation

  - Execution

  [ ProcessID]  576
  [ ThreadID]  668

  Channel System

  Computer Mathias-Pc

  Security

- EventData

  param1 Computerbrowser
  param2 Server
  param3 %%1068

den er i hvert fald først kommet efter jeg er begyndt at have problemet og syntes også at den for det meste kommer i loggen lige efter, men er ikke 100% sikker da der er mange ting i loggen (det meste noget netværks relateret)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2011 - 17:28 #8
Har du fået lavet ændrinbger på din internetudbyder/ skiftet udbyder?
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
18. juni 2011 - 17:59 #9
ja har jeg da jeg lige er flyttet, men den siger noget med at DNS ikke kan alkolere 0 bytes eller sådanne noget.

men det har nok noppe nogen sammen hæng med at den fryser når jeg vil spille spil som ikke bruger netværk og kan jo sagtens gå på nettet
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 08:43 #10
Har du tjekket at dine indstillinger i netkortet er de korrekte?
At pc automatisk henter Ip og DNS osv?
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
20. juni 2011 - 12:12 #11
det står alt sammen til automatisk og jeg har også internet og netværk.
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
20. juni 2011 - 12:14 #12
men har stadig ingen ide om hvorfor den fryser syntes det virker mærkeligt, og den gjorde det første gang da jeg prøvede at installere et spil på den. (legalt disk spil vel at mærke)
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
20. juni 2011 - 14:47 #13
OPDATE: har umiddelbart fundet ud af at jeg kan spille spil som ikke kræver cd.

kan ej heller køre programmet steam uden at min pc fryser
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2011 - 17:14 #14
Chkdsk?
sfc /scannow?
Er de prøvet?
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
20. juni 2011 - 17:32 #15
syntes vinduerne bare lukker når de er færdige inden man kan nå at se noget
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
20. juni 2011 - 17:36 #16
hvad betyder dette og kan det have noget med problemet at gøre:

Advarsel for tjenesten Øjebliksbillede af diskenhed: Tjenesten Øjebliksbillede af diskenhed blev nægtet adgang til roden af diskenheden \\?\Volume{4c26d68a-cfe8-11df-9e28-0025d3b48416}\. Afvisning af administratorers mulighed for at få adgang til roden af diskenheder kan medføre mange uventede fejl og forhindrer tjenesten Øjebliksbillede af diskenhed i at fungere korrekt.  Kontrollér sikkerheden på diskenheden, og prøv at udføre handlingen igen.

Handling:
  Fjerner øjebliksbilleder med automatisk frigivelse
  Indlæser provider

Kontekst:
  Kontekst for udførelse: System Provider
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2011 - 17:38 #17
Ja du har ret i at det faktisk er lidt dårligt man ikke får en form for rapport når disse værktøjer er kørt færdigt.
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
20. juni 2011 - 17:50 #18
jeg køre en sfc /scannow nu, men sidst jeg prøvede kunne jeg ikke nå at se noget
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
27. juni 2011 - 17:51 #19
har ikke kunne løse problemet endnu og får ikke rigtig noget ud af at køre sfc /scannow.
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
24. juli 2011 - 00:05 #20
Mangler stadig en løsning??????
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
22. juni 2013 - 10:50 #21
computeren er blevet nulstillet og køre umiddelbart