Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2011 - 17:00 Der er 1 kommentar

Apple TV, første generation, og dens alternativer

Hej alle,

Jeg går i øjeblikket og påtænker mig at anskaffe et Apple TV fra første generation, men det kan ligeså vel være et andet produkt. Min viden på området er ganske enkelt for begrænset til, at jeg kan træffe en velovervejet beslutning i forhold til selve produktvalget.

Jeg søger et system der lader mig hente podcasts (lyd såvel som video) direkte ned på harddisken, og derfor er plads også en væsentligt faktor. Samtidigt er fjernstyring en massiv fordel for mig, så jeg slipper for at skulle tilkoble et tastatur og mus hver gang, jeg ønsker at abonnere på en ny podcast.

Derudover skal systemet kunne afspille en større mængde af videoformater, og det ville være rart, hvis det var muligt at overføre film over netværket fra min laptop til maskinen og samle alt mit videoindhold på den.

Da min hverdag er travl, har jeg sjældent tid til at se tv, men når tiden melder sig, er det også rart, at man kan se de udsendelser, man nu engang sætter pris på, derfor er det også prisværdigt, hvis maskinen kan optage tv direkte til harddisken, så der er mulighed for, at jeg kan tilegne mig indholdet på et senere tidspunkt.

Hvilke systemer anbefaler I med mine behov?

Alt det bedste,
Mathias.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. juni 2011 - 23:05 #1
Apple TV kan meget få af det du efterlyser (ingen tuner, ingen disk, kræver at din pc er tændt).

Skal noget kunne alt det du efterlyser lyder det mere som et mediecenter. Skal det være Mac så måske en Mac Mini med en tune + noget mediecentersoftware.

Se lidt mere her: http://www.pcworld.dk/art/10789

og her http://www.pcworld.dk/art/11637

PS: Jeg har givet op at få det i én enhed. Så jeg har en dedikeret hdd-optager, et NAS-drev til lagring, en PS3/Xbox 360 til at streame fra NAS og et Apple TV til streams fra min iPhone/ipad/youtube/internet...så kan man skifte alt efter hvad der er nemmest der :-)