Avatar billede rudmads Nybegynder
15. juni 2011 - 11:12 Der er 1 løsning

Access - etiketter - sideopsætning

Jeg forsøger at oprette et sidelayout til udskrivning af nogle etiketter med et fast mål. Den er ikke indeholdt i de standard løsninger, der findes fra eksempelvis Avery.
Jeg laver derfor et brugerdefineret layout. Siden er relativ simpel, nemlig:

Etiketbredde: 7cm
Etikethøjde: 4cm
Sidemargin: 0cm
3 hen over siden
7 etiketter i højden

Topmargin: 8,5

Uanset hvordan jeg laver etiketten, lader Access mig ikke definere ovenstående. Dels laver den selv en sidemargin på 3,37 i begge sider og dels laver den en bundmargin på 12,7. Hvis jeg sætter min topmargin ned til ca. 1cm, kan den finde på at lave 7 etiketter i højden, ellers laver den kun 6 i højden.

Det giver ingen mening, at man ikke kan få lov til at definere siden, som man vil. Det er ok, at den fortæller mig, at der er uoverensstemmelse med bredden i forhold til printeren, men den skal sgu lade mig få lov til at skrive alligevel.

Jeg håber, der er nogen, der kan give mig et vink til, hvordan jeg får defineret dette sidelayout til mine etiketter...

Venligst
Rudy
Avatar billede rudmads Nybegynder
23. juni 2012 - 10:59 #1
svar