Avatar billede MeyerMeyer Nybegynder
13. juni 2011 - 18:17 Der er 2 kommentarer

Problem med avanceret filter

Jeg har et datasæt som skal sorteres. Data står i 5 kolonner, og hver række angiver data om samme person.
Jeg har fået sorteret data således at de rækker, jeg ikke skal bruge, har 'FALSK' stående i en eller flere af cellerne. (Via HVIS-formlen).
Jeg ønsker at sortere data, så jeg opnår en liste et nyt sted, hvor kun de rækker hvor ingen felter er 'FALSK' figurere.
Men når jeg så bruger avanceret filter for helt at fjerne de rækker, hvor en af cellerne er 'FALSK', så får jeg alligevel det samlede datasæt kopieret.

Såvidt jeg kan se er der 100% match mellem mine kriterier og de uønskede data.

Nogen løsningsforslag?
Avatar billede ExcelsPotentiale Praktikant
14. juni 2011 - 11:44 #1
Jeg arbejder i Excel version 2007. Jeg antager at du vil lave en NY tabel med et uddrag fra en GAMMEL tabel. NY og GAMMEL skal bare opfattes som navne på tabellerne.

Brug avanceret filter til at trække dataene fra GAMMEL tabel til NY tabel.

På NY tabel bruger du filter (ikke avanceret filter) til at sortere poster som indeholder "Falsk" fra. Data/Filter..

På alle kolonnerne kommer en knap frem med en trekant, som peget nedad. Klik på knappen. En menu kommer til syne. Fjern fluebenet ud for Falsk. Derefter klikkes på OK. Dette gøres på alle kolonnerne, som indeholder ordet: Falsk.

OBS: Det virker til ikke at være muligt at anvende filterer på NY og GAMMEL tabel samtidigt. Så anvender du filter på GAMMEL tabel så kan du evt. oprette en særskilt GAMMEL hjælpetabel uden filterer.
Avatar billede MeyerMeyer Nybegynder
15. juni 2011 - 05:38 #2
Undskyld men det lyder som en voldsom omstændelig løsning... jeg troede pointen med avanceret filter var at den kunne frasortere uønsket data, men at jeg gjorde det forkert?  At bruge de to filtre samtidig er ikke rigtig en god løsning, da det bytter om på data ifht. en alfabetisk/numerisk sortering, hvilket ikke er hensigtsmæssig i den givne situation.