Avatar billede Wolffie Nybegynder
13. juni 2011 - 15:15 Der er 20 kommentarer

Hjælp til installation af XP på Vista

Hej

Jeg har en Amilo fra Fujitsu Siemens med Windows Vista Bacis som jeg gerne vil have andet styresystem på og gerne XP, men når jeg forsøger at installere får jeg en blå skærm hvor de tekniske oplysninger lyder som så:

STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0XF748E0GF, 0XF78DA208, XF78D9F08)
    pci.sys - Address F748E0BF base at F7487000, DateStamp 3b7d855c

Hjælp mig venligst! :D
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. juni 2011 - 15:20 #1
Er du sikker på at du kan få drivere til XP. og hvorlangt kommer du under instalation? du skal bruge en XP hvor SATA driver er implementeret.
13. juni 2011 - 15:22 #2
Velkommen til E. ...

... og du opstarter via din original XP instalation CD ?

Se også her -> www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=88157

NB: Du bør/skal lige checke om præcist din PC model har alt driversoftware til det gamle XP system!
Avatar billede Wolffie Nybegynder
13. juni 2011 - 16:58 #3
Den når ikke engang dertil hvor jeg kan formatere og partitionere. Jeg har sikret mig at min model har samtlige drivere til xp inde på fujitsu's hjemmeside.

Det er en brændt CD som jeg har installeret fra mange gange før :)
Avatar billede Wolffie Nybegynder
13. juni 2011 - 17:05 #4
Tror i det er en RAM fejl? Findes der ikke noget software som kan kontrollere dét?
13. juni 2011 - 17:12 #5
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede thov Forsker
13. juni 2011 - 17:25 #6
I stedet for at installere fra XP CD'en med det samme, så vælg "R" og gå til 'Recovery Console'.

Her stikker du den kommandoen: FIXMBR så Master Boot Record sættes tilbage til DOS/Win95....WinXP standarden.
Avatar billede Wolffie Nybegynder
13. juni 2011 - 17:29 #7
hehe ups, det er noteret ;)
Avatar billede Wolffie Nybegynder
13. juni 2011 - 17:33 #8
Er det ude i DOS jeg skal trykke R, altså i op starten? Jeg har forsøgt at installere Windows 7 derpå, fik slettet alle partitioner  og oprettet nye. Men da den skulle til at installere så gik den i stå ved 1% i Expanding Windows files processen? Men regnede med at jeg så kunne installere XP nu hvor den var formateret.
13. juni 2011 - 17:38 #9
Dvs. du HAR en WIN7 instalations DVD ?
Hvad med så at få den på 'dyret' istedet for det gamle XP ?
Avatar billede Wolffie Nybegynder
13. juni 2011 - 18:00 #10
Det ville jeg også gerne men den bliver ved med at stoppe ved 1% ;)
13. juni 2011 - 18:17 #11
Hmmm... afmontér alt 'extra' isenkram ?
Avatar billede Wolffie Nybegynder
13. juni 2011 - 18:22 #12
Hehe så som knapper fra tastatur og skærm? :P Hvad mener du med extra?? :) Der er intet koblet til ud over strøm.
Avatar billede thov Forsker
13. juni 2011 - 18:51 #13
Når du absolut vil ha' XP på computeren, skal du ikke begynde at rode med Vista/Win7 - det giver bare problemer.

I BIOS skal AHCI være deaktiveret for at undgå problemer med SATA harddiske - problemer som du alligevel får, hvis XP'en er for gammel.

Vista/Win7 opretter en anden slags MBR (Master Boot Record) som XP kløjs i.

Og for at det ikke skal være løgn, vil Win7 når den partitionerer, oprette en lille (skjult) boot-partition på 100 Mb - Den bryder XP sig sikkert heller ikke om.
13. juni 2011 - 19:35 #14
Stationær ? Afmontér noget RAM - foreløbig...
Avatar billede Wolffie Nybegynder
13. juni 2011 - 19:50 #15
thov--> Det behøver ikke være XP det var bare den jeg var gået igang med da min win/ install. begyndte at drille mig.

karise_larry--> Nej det er en laptop, den tør jeg da ikke åbne op. Er det lige så simpelt som at sode med sin stationære?
Avatar billede Wolffie Nybegynder
13. juni 2011 - 19:50 #16
*rode
13. juni 2011 - 20:05 #17
...Er det lige så simpelt som at rode med sin stationære? ... - Jaaaa -> www.youtube.com/watch?hl=en&v=RYGsm1Ib0Wc
Avatar billede Wolffie Nybegynder
14. juni 2011 - 14:03 #18
Jeg har nu forsøgt at installere Win7 vha. USB m. win7 installationen på. Den klarer de første 4 produktionsprocesser men når den så skal til at genstarte så fryser computeren. og genstarter jeg den så manuelt når den er frosset så, kommer den ikke videre når den begynder på sidste process i installationen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. juni 2011 - 14:54 #19
Har du som foreslået prøvet med en "RAM BLOG AD GANGEN"
Avatar billede Wolffie Nybegynder
14. juni 2011 - 15:02 #20
Nej jeg vil helst undgå at pille ved noget af det interne hardware :) Men hvis det er der fejlen ligger og det ikke er mere risikobetonet end at rode med "stationæren" så er det jo nok det jeg er nødt til.