Avatar billede gladhund Nybegynder
12. juni 2011 - 16:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sidetal

Kære eksperter,

Jeg har en rapportgenerator med flere ark, hvor der er dynamisk antal sider i nogle ark. Jeg ønsker at indsætte sidetal, så første ark får side 1 (dog ikke vist på første side), andet ark får side 2 og 3 (der er to sider, tredie ark har dynamisk antal sider, så de skal have sidetal 4 + efter hvor mange der er indhold på, og så videre. Hvordan kan dette lade sig gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede natkatten Mester
13. juni 2011 - 14:39 #1
Hej Gladhund

Det kan godt lade sig gøre. Du skal vælge "Udskriv hel projektmappe" og så angive, at side 1 (Ark1) skal behandles specielt og at sidenummeret her ikke skal udskrives.

Se dette hurtige eksempel lavet i Excel 2010 (men det skulle også fungere i 2003 og 2007):

http://gupl.dk/61371/

Bemærk, at Excel ikke gemmer denne indstilling, og derfor som default kun udskriver det aktive ark, næste gang filen åbnes. Evt. kan der laves en lille makro, som sørger for at hele projektmappen udskrives:

Sub Udskriv_alt()
ActiveWorkbook.PrintOut
End Sub

Denne makro kan startes vha. en knap. Dette har jeg gjort i det eksempel, som jeg har uploadet.
Avatar billede gladhund Nybegynder
14. juni 2011 - 12:13 #2
Mange tak for svaret! Jeg roder lidt med det og vender tilbage :).
Avatar billede gladhund Nybegynder
15. juni 2011 - 17:43 #3
Hej natkatten,

Det ser ud til at virke - tak for det fine eksempel :). Læg endelig et svar, så jeg kan give dig dine point.
Avatar billede natkatten Mester
15. juni 2011 - 19:18 #4
Godt du kunne bruge det. Hermed et svar.