Avatar billede dallan2007 Nybegynder
10. juni 2011 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

At slå 2 debitorgrupper samme?

Er der en let måde at slå 2 debitorgrupper samme til en?

Vi har ca. 100 debitor som alle er medlem af gruppen "Øvrige" og som alle skal overgå til gruppe "Udland". Det kan naturligvis gøre manualt: Debitor / Kartotek > Oversigt, trykker F4 og søger Øvrige under grupper. Det giver fint alle Øvrige, men efter man har ændre bare eén debitor, så skal man til at søge igen for at danne listen. Det tager en evighed.

Så hvordan slå man dem samme (eller bare ændre en masse på en gang?)
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
10. juni 2011 - 10:51 #1
Letteste måde er at lave en datamanipulation eller i SQL-management studio, jeg vil dog ikke anbefale at du gør det alene, hvis du ikke har prøvet det før, idet du skriver i basen.

Low-tech alternativ er, at stille dig på debitor oversigten, trykke SHIFT+F4 og lave en afgrænsning på gruppen. Herefter er det 100 gange copy/paste.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
10. juni 2011 - 12:48 #2
Så må det blive low-tech måden :/

Takker for svar ^^
Avatar billede torben-r Nybegynder
12. juni 2011 - 09:47 #3
Brug standard windowsfunktionen "Søg og erstat". Det er noget nemmere end at kopiere og sætte ind.