Avatar billede M_Black Nybegynder
10. juni 2011 - 10:09 Der er 8 kommentarer

Hjælp til hjemmeside

Hej jeg ville hører om der var nogen der har forstand på CMS.

Jeg arbejder på hjemmesiden http://it-designogweb.dk/ og har nogle problemer i selve temaet under menuen folier med at farven fra teksten ikke går helt ud til kanten så der stadig er hvidt og ikke gråt som resten?

Hvordan ændre jeg farven så det hvide forsvinder ?

bruger forresten temaet : Atahualpa 3.4.9 af BytesForAll
Avatar billede Counx Nybegynder
10. juni 2011 - 11:01 #1
Nu har jeg ikke så meget forstand på dette, men kan det ikke bare være en baggrundsfarve på selve menupunktet som skal laves til grå?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 11:23 #2
Der ser umiddelbart ud til at det er denne farve der skal ændres:

it-designogweb.dk (linje 34)
ul.rMenu ul {
    background-color: #FFFFFF;
}

Firebug (http://getfirebug.com/) er et godt program til at finde ud af hvor elementerne på ens hjemmeside hører til.

Når installeret, højreklik på området du er i tvivl om, og tryk "Inspicér element".
Avatar billede M_Black Nybegynder
10. juni 2011 - 11:43 #3
Ja men problemet er at jeg ikke ved hvor inde i temaet at den ligger ?  For stylesheetet er kun sådan et kort et og så det indstillinger for selve temaet man skal ændre det i...
Den siger bare jeg allerede har gjort det med at vælge farven grå ? så kan ikke finde hvor fejlen kan ligge ellers ?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 12:03 #4
Nu ved jeg ikke helt hvordan det der templates indstillinger fungerer.

Men du kan prøve at gå ind i filen "css.php", søge på /*background-color: #fff;*/

Denne fil ligger vist i "atahualpa349"-mappen.

Fjern /*, */ og udskift fff med 747170

Gem og upload.

Hvis dette ikke virker, så uden at vide ret meget om templatet, må der være en indstilling der skal ændres fra hvid/ffffff til grå/747170
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 12:11 #5
Der er muligvis også en anden mulighed:

Afhængigt af hvilket tema du har, kan du prøve at gå ind i mappen "styles" og gå ind i den fil der minder mest derom.

Find:
div#menu1 ul.rMenu {

Og check baggrunden deraf. Ellers ved jeg ikke.
Avatar billede M_Black Nybegynder
14. juni 2011 - 08:17 #6
må se om jeg kan finde det og få det til at virke... har prøvet i weekenden men der var det ikke lige noget jeg kunne finde ud af at få til at fungere
Avatar billede M_Black Nybegynder
14. juni 2011 - 10:34 #7
Mange tak for hjælpen jesper-b

Jeg fik det til at virke så er glad for du gad at hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2011 - 12:08 #8
Velbekomme :p.