Avatar billede torben7913 Juniormester
10. juni 2011 - 08:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows Live Mail :Bcc-mails havner hos den forkerte modtager

Min kone og jeg deler en mail boks hos Yousee.dk
Vi bruger begge Windows Live mail og har oprettet en regel om at post til mig ikke downloades på mine kones PC og omvent.
"Hvor linjen Til eller Cc indeholder xx@oncable.dk Hent den ikke fra serveren"
Jeg ville dog gerne have reglen til også at gælde, når der er modtaget Bcc-mails, for som det er nu virker det som om disse mails downloades på den pc der først åbnes, uanset om de er til mig eller til min kone.
Er der nogen som kender en anden løsning end at videresende til den rette modtager?
Avatar billede foodear Praktikant
10. juni 2011 - 09:07 #1
Meningen med Bcc (Blind carbon copy) mails er jo at modtager adresserne er skjulte, så det tror jeg ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede thegod117 Nybegynder
10. juni 2011 - 10:33 #2
En mulig løsning vil være at sætte Windows Live Mail op så det gemmer en kopi af alle mails den henter på serveren i X antal dage. På denne måde vil i begge få alle BCC-mails. Så slipper i da for at skulle sende dem rundt mellem hinanden.
Avatar billede torben7913 Juniormester
10. juni 2011 - 11:39 #3
Forslaget fra thegod117 lyder rigtig godt, og så kan jeg bare ikke finde det sted jeg skal sætte Windows Live Mail op så det gemmer en kopi af alle mails den henter på serveren i X antal dage.
Kan du give et svar på det? På forhånd tak.
Avatar billede thegod117 Nybegynder
10. juni 2011 - 11:57 #4
Hmm, jeg har ikke lige Windows på denne computer, så kan ikke teste det, men tager den lige nogenlunde fra hukommelsen:
Gå under Funktioner > Konti. Vælg den pågældende konti, og vælg egenskaber. Så formentlig fanebladet Avanceret, og her skulle der gerne være et afkrydsningsfelt med "Gem en kopi på serveren" og nedenunder kan du så vælge at de skal slettes efter X dage.
Håber du kan få det til at virke :)
Avatar billede torben7913 Juniormester
12. juni 2011 - 08:32 #5
Det virker desværre ikke, Serveren  vil kun  aflevere bcc-mailen en gang, så selv om mailen bliver liggende på serveren i x antal dage, kan den kun downloades til den pc der først åbnes.
Avatar billede thegod117 Nybegynder
12. juni 2011 - 11:24 #6
Ærgerligt, synes ellers generelt jeg har haft succes med den metode til at hente mails ned på flere computere.
Har desværre ikke flere ideer til hvordan det kan løses.
Avatar billede torben7913 Juniormester
12. juni 2011 - 12:06 #7
Jeg har også en hotmail-konto, så nu vil jeg bede de afsendere som sender Bcc-mails til mig bruge min hotmailadresse i stedet for x@oncable.Så ryger de ikke ind på min kones pc.