Avatar billede roadkill Nybegynder
01. august 2001 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra Access 97 til Access 2000 fejler mærkeligt

Jeg har lavet en database i Access 97, som jeg skal ha\' konverteret til Access 2000, men der kommer de mest mystiske Visual Basic fejl ud af konverteringen. Når jeg prøver at kompile mine moduler, brokker kompileren sig alle steder, hvor jeg har brugt typerne Recordset og Database - samt alle steder, hvor jeg bruger simple funktioner som Str() og Chr(). Fejlen er altid den samme, nemlig \"Can\'t find Object or Library\". Når jeg trykker OK på fejl-popup\'pen dukker der en selection menu op med navnet \'References\', som indeholder en masse libraries, som man kan skifte prioritet på... Jeg fatter intet.
Avatar billede terry Ekspert
01. august 2001 - 10:51 #1
It sounds as though youhave a problem with references.
In code view go into the tools+references menu. You will see thhe word MISSING (If Access in English) if a references is required.

Rememebr that Access 97by default used DAO, Access by default uses ADO!
Avatar billede roadkill Nybegynder
01. august 2001 - 10:53 #2
Yeah, I just figured it out myself - thanks anyway... The points are yours of course...
Avatar billede terry Ekspert
01. august 2001 - 10:54 #3
The menu you mention \"References\" is what I mean!

The ones you have references to (or had refrencers to) are those where the checkbox is checked. Some may be missing as I said.
Avatar billede terry Ekspert
01. august 2001 - 10:55 #4
thanks!