Avatar billede emlau Nybegynder
07. juni 2011 - 19:57 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

USB stick, nu som RAW. Hjælp!!

Jeg ved godt andre har prøvet før, men jeg kan kun finde meget gamle spørgsmål og ingen brugbare svar.

Jeg har modtaget en usb pen, fra en jeg kender, som skal bruge noget hjælp. Jeg kan dog ikke :-) en 2 gb. pen er nu i "raw" format, den beder om at blive formateret, men den vil ikke!

Den er ikke blevet fjernet, men skulle loades med mere. Der var så ikke var plads nok og derfor gik den i "RAW".

Jeg har recovermyfiles, recuva og savenger, men intet kan jeg få til at virke! :-(

Der er data på som er vigtig!!

Kunne jeg bare "hurtig formaterer" den, så kan jeg vel rede data efterfølgende med et af ovenstående programmer?

Mvh. Ronnie
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2011 - 20:20 #1
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2011 - 20:30 #2
Den stick må have mistet filtabellen. Easeus er er glimrende til at gendeanne tabellen til harddiske. Prøv om den ikke også kan klare en USB stisk.
Det hele foregår automatisk. Oppe for oven er der en wizard, der vælger man bare automatisk.
http://majorgeeks.com/downloadget.php?id=5967&file=15&evp=3cf88ae765cc6791f1d574a1ce0ed267
Avatar billede emlau Nybegynder
07. juni 2011 - 21:35 #3
hmmm, har prøvet begge, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det deværre :-(
@palter: jeg kan ikke rigtig e, hvor jeg kan gendanne tabellerne?
Jeg kan kun se 8 mb. unallocated, og det er alt der er at arbejde med.????
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2011 - 21:54 #4
Ok de 2 link har ikke noget til fældes. Linket fra helges skulle give mulighed for at finde dine data. Linket som jeg lagde skulle, hvis sticken står som RAW, give mulighed for at gendanne filtabellen, så data igen kan læses af windows. Jeg har prøvet med en harddisk, men aldrig med en USB stisk. Men det er da værd at prøve, når det ikke kan skade.
Helt oppe foroven, er der et felt som hedder Wizard. Når man trykker på den kommer der 3 muligheder; den nederste hedder "Partition recovery wizard" der går man ind, og lader programmet søge automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2011 - 22:04 #5
Nu har jeg selv prøvet. Slettede partitionen på en Kingston stick og lod Easeus Wizard lede efter den, og den blev fundet på mindre end 1. minut. Man skal huske. når noget bliver fundet, at sætte flueben i feltet, ud for den filtabel (partitionstabel) man vil have genskabt.
Avatar billede emlau Nybegynder
08. juni 2011 - 07:02 #6
@Palther: Har prøvet det som du så fint har beskrevet, men den finder kun de 8 mb. der er "unallocated":-)
Jeg har oså igen prøvet med "Easeus data recovery"´, men også uden held!

Hvad dævlen gør jeg?!
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 07:11 #7
"Hvad dævlen gør jeg?! " Læser det guide ordentlig som jeg linker til
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 10:32 #8
Når den Stick står som RAW - Du har vel ikke formateret den, så den ikke længere ståt som RAW? - så var der en mulighed for at den bare havde mistet filtabellen, men det er måske ikke tilfældet her?

Når filtabellen ikke kan gendannes, ja så er der ikke andet at gøre end at lade et recovery program lede efter data, og her er der mange muligheder, blandt andet det helgec linkede til.
Jeg kender den del af Testdisk, som gendanner mistede filtabeller, det fungerer fint, men ok nogle finder det besværligt, det er derfor jeg anbefaler Easeus.
Men den del som finder data frem kender jeg ikke, men har fået det indtryk, at det også er udmærket. Fulgte du billederne trin for trin? Ellers må du prø've andre programmer. getdataback skulle høre til det allerbedste, men det er ikke gratis. Men ellers kan du jo prøve Pandora, det er gratis. http://www.pandorarecovery.com/download/
Avatar billede emlau Nybegynder
08. juni 2011 - 10:45 #9
Jeg har ikke og kan ikke formatere den til noget som helst.
Den er gået i RAW, ligesom det der kan ske, når man ikke "fjerner den sikket". Jeg har "getdataback", men den "leder kun på det den kan se og det er 8 mb. Raw.

@helgec: Jeg forsøger igen, men for mig kunne det lige så godt være græsk! :-)

mvh. Ronnie
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 10:54 #10
Forresten i Easeus, så du den blå søge søjle arbejde fra venstre til højre?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 10:55 #11
Forresten i Easeus, så du den blå søge søjle arbejde fra venstre til højre?
Avatar billede emlau Nybegynder
08. juni 2011 - 11:02 #12
@palther: jep og lavede også en fuldstændig søgning 2 gange. :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 11:10 #13
Ring til mig - 64647782
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 11:25 #14
OK. Jeg har kikket lidt på PhotoRec og fik det til at scanne. Det scanner, efter valg, både på allokerede og uallokerede diske. Du så formodenlig, at man skal køre Photorec_win som administrator.
Nå hører nærmere, når du har ringet til helgec.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 13:17 #15
Vi aftalte at du skulle ringe igen kl. 13:00 - jeg har ikke tid til at vente længere så du må prøve igen i aften
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 13:24 #16
Nu har jeg selv prøvet PhotoRec. Det gik fint men mærkeligt.
Lagde 2 exe og 2 jpeg ind på mit tomme G-drev og slettede partitionen med Paragon. Lod PhotoRec scanne og det fandt alle 4 filer. jpeg var i orden, men exe filerne kunne ikke åbnes, de var korrupte. Så gendannede jeg partitionen, og nu var exe filerne også i orden. Hvorfor det gik sådan ved jeg ikke, men PhotoRec kunne i alt fald finde data på en partition uden filtabel. G- drevet kunne forøvrigt ikke ses i photoRec, men jeg lod det søge på den disk G-drevet hører til.
Avatar billede emlau Nybegynder
08. juni 2011 - 13:29 #17
@Helge: Jeg er frygtelig ked af det og MEGET taknemmelig for, at du gider!!!!

Jeg er ved at brænde det image, men det tager sin tid!! Jeg er her kl. 13:29 nået til 95% :-(
Avatar billede emlau Nybegynder
08. juni 2011 - 19:54 #18
@Helge: Jeg er hjemme fra arbejde nu, men den booter ikke på denne pc? måske forde det ikke er vista, men win 7?
Men jeg prøver på jobbet igen i morgen.
Jeg bootede den derinde i dag og kom ind et sted hvor der var dokumenter, men kun dem fra den pc.
Kan jeg derinde lede efter andre medier?
Findes der en online guide?
Måske forsøger jeg, at ringe til dig i morgen. Så skal du bare sige hvis det ikke passer dig der!

Mvh. Ronnie
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 20:12 #19
Hvis du kunne boote fra din arbejdscomputer så er disken korrekt brændt og så kan du også boote på din hjemlige computer, Vista eller Windows 7 er underordnet - du skal vælge at boote fra CD-drev og det gøres fra BIOS
Avatar billede emlau Nybegynder
08. juni 2011 - 20:35 #20
@Helge: Understreger bare min ignorence :-) den bootede da direkte og ikke i bios på jobbet? Når jeg har booted, hvor finder jeg så usb stikket? Eller burde det bare være der, når det nu er indsat hele vejen?
Mvh. Ronnie
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 22:12 #21
Prøv nu at ringe i morgen
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 23:10 #22
Jeg sletter overvågning. Det giver ikke længere mening at jeg modtager mails i dette spørgsmål. Men held og lykke med det.
Avatar billede emlau Nybegynder
14. juni 2011 - 15:44 #23
Hej Helge
Jeg har modtaget stikket retur og det er bare ærgeligt det er fysisk itu!
Du skal have en million tak fordi du forsøgte! Fantastisk der stadig findes mennesker der gider hjælpe en fremmede!
Mange tak for din tid, smider du ikke et svar så du kan få point?

Med venlig hilsen
Ronnie
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2011 - 16:18 #24
Jeg samler ikke point, brug dem som du lyster, men "Phalter" viste sig nu også meget imødekommende
Avatar billede emlau Nybegynder
14. juni 2011 - 16:38 #25
Ja det gjorde han helt bestemt, men han følger den vist ikke mere?

Hvis du er der Phalter? Så smid et svar.

Mvh. Ronnie
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2011 - 20:20 #26
Hej emlau
Så lige nogle gamle spørgsmål igennem og så dit tilbud. Men ellers tak, ingen point til mig:)
Avatar billede emlau Nybegynder
20. juni 2011 - 06:29 #27
Ok "Palther"

I skal begge have mange tak for hjælpen!!
Det viste sig desværre, at der var noget galt med nøglen som gjorde, at den ikke kunne redes :-(.

Men endnu en gang tak for jeres tid!

Jeg tager så point selv og lukker den.

Mvh. Ronnie
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 15:56 #28
OK:)