Avatar billede siranee Nybegynder
04. juni 2011 - 19:29 Der er 7 kommentarer

SushiButik.dk - Feedback på vores nye side søges

Vi åbnede denne shop Juni 2011 da vi er to familier, der elsker at lave hjemmelavet sushi.
Vi synes at udvalget af Sushitilbehør i Skandinavien var dårligt, så vi satte os for at samle det i en Sushi shop på nettet. En shop hvor man kan købe alt online, når der skal laves sushi derhjemme.

Den ene halvdel af os har tidligere solgt sushitilbehør og andre asiatiske varer i fysisk butik og har stor ekspertise for tilberedning af sushi generelt.
Den anden halvdel har drevet E-butik siden 2006 i anden branche. Sammen deler vi den store kærlighed for sushi og kan se den store fordel og fornøjelse i at tilberede sushi på hjemmebane.

Vi håber rigtig meget på, at du vil holde af vores sushibutik - som vi selv gør det. Har du spørgsmål eller ønsker til produktsortiment, er du altid velkommen til at kontakte os.

http://www.sushibutik.dk - alt til hjemmelavet sushi

Vi synes selv det er en super fed shop, men vil meget gerne have jeres mening om siden :)

Design, brugevenlighed, domænenavn, logo, farver og alt hvad i ellers har at sige om siden.

På forhånd tak for jeres feedback :)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2011 - 19:48 #1
Det ser ganske godt ud.

Jeg kunne godt tænke mig en hover-effekt på menulinksene.
Desuden synes jeg, at I bør få skabt et mere kreativt logo. Det nuværende fanger ikke, det er svært at gennemskue, at det faktisk er et logo og ikke bare en rød plet/skydeskive, og den røde farve virker kedelig på den hvide baggrund. Mon ikke I kan forsøge igen med logoet for at få lavet et mere "varmt" logo?

Desuden er der lige rigeligt med blå bjælker på forsiden. Hvad med at skjule "Indkøbskurv", hvis den tom, og fjerne "Nyhedsbrev", der nok ikke er relevant, før man alligevel har brugt siden til noget (måske skal det først kunne ses efter en bestilling) samt "Følg os på Facebook", som er en ligegyldig men alt for blikfangende del af forsiden? Måske kan "Søg" også formindskes - lige nu er der både en blå "Søg"-overskrift og "Søg"-knap.

På forsiden ville jeg foreslå Jer at lave venstremenuen med varekategoriern mere udpenslede og måske grafiske med billeder. Bare på forsiden.
De udvalgte produkter, som I også viser på forsiden, kan komme i anden række under dette eller måske udelades (for det er alligevel sjældent, at man køber dette bare fordi det står på forsiden). Forestil Jer, at man under præsentationsteksten og det store sushibillede ser en række af lækre billeder, der viser, hvad de forskellige kategorier indeholder.

Det ser godt ud, at alle kategorier faktisk har et hovedbillede, der repræsenterer kategorien.
Kan det passe, at I ikke sælger fisk?

I "Mayonaise"-kategorien mangler I dog dette billede. Og det ser også forkert ud fx her, at der er lavet pladser til tre produkter, men der vises kun ét. Desuden er mayonnaise stavet forkert...

I bør egentlig samle alle undersider på en måde, så man i en menu kan finde alt. Opskrifterne fx kan jeg ikke finde i nogen menu, og pludselig får jeg så fornemmelsen af, at Jeres site er meget rodet.

God ide med FAQ. Det er ikke mange butikssites, der har dette.
Sørg for, at alt er skrevet på dansk. Også "Search entire store here" i søgeboksen.

Generelt godt resultat. Held og lykke med projektet.
Avatar billede pstidsen Novice
04. juni 2011 - 20:14 #2
Det første jeg lægger mærke til er: EN MASSE STAVEFEJL!! Jeg nævner i flæng:
Det hedder ikke Køb Sushi Tilbehør Online, men Køb sushitilbehør online.
Sushiris og ikke Sushi Ris
Sushiopskrifter og ikke Sushi Opskrifter
osv. osv. osv.

Opfriskning af grammatikregler: Der skal være STORT bogstav når en sætning begynder OG ved egenavneord som Hans, København, Jylland osv.

En anden ting: Skriv value i søgefeltet på dansk ;)

Derudover synes jeg at der skal laves om i rækkefølgen af navigeringsknapperne øverst. Nu er det: Min konto Indkøbskurv Til kassen Log In
Jeg synes det skal ændres til: Indkøbskurv Til kassen Log in
og så skal "Min konto" kun vises hvis man er logget ind.

Derudover: Hvorfor hedder det Indkøbskurv hvis den er tom, men "Min kurv" hvis der er noget i: http://gratisupload.dk/billede/thumb/60867/full/
Avatar billede siranee Nybegynder
04. juni 2011 - 20:13 #3
Hej Steeven

SOm altid er du klar med et SUPER svar på feedback.

Det er virkelig fedt at du tager dig tid til det. Den feedback man får her på siden, er altid 100% proffesional.

Tak for de gode råd, vi vil helt klart kigge på de ting du har beskrevet.

Vi håber også andre vil kigge lidt på vores side: http://sushibutik.dk - alt til hjemmelavet sushi
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2011 - 20:22 #4
Tak tak. Overvældende. Ingen årsag.
Jeg kiggede lige tilbage i tiden i spørgsmålsrækken. I er glade for Thailand og deres mad :) Det er også lækkert.
Avatar billede siranee Nybegynder
05. juni 2011 - 21:13 #5
pstidsen - tak for feedback.

Det er selvfølgelig noget vi vil rette op på. Tak for at du gjorde os opmærksom på det :)

Andre med god feedback?
Avatar billede rofistick Nybegynder
07. juni 2011 - 15:10 #6
Jeg synes siden er rigtig fin, i opsætning.. men der mangler noget KAPAUW! - på dansk ville man nok kalde det design. du har principperne, men du mangler helt klart også noget "lækkert" - Du er så heldig at billeder kan gøre rigtig meget når det kommer til sushi, men prøv og smid et baggrundsbillede ind med nogle farver, og måske nogle striber der giver øjnene en "forlystelses-tur" istedet for bare info.

Jeg synes ikke du gør klart for brugeren at man kan handle på din side, du skal highlighte indkøbskurven noget mere, men måske gøre dine betalingsmuligheder lidt mindre!

- Når du har en pil på din venstre menu, tror man at der er noget at folde ud, men da det allerede er foldet ud, skal pilen enten vende den anden vej, eller laves til noget andet, på den node, ville det være lækkert hvis du adskilte "Menu" og "Undermenu" lidt, så man kan se struktueren, det er træls for øjet af de skal tænke over, hvad er hvad på det her sushi site.

Nede i bunden af siden har du en masse tomt indhold, kan du ikke lade footeren fylde det samme som venstre+midt+højre-spalten gør?

Dine produktbilleder kunne der godt arbejdes en hel del mere med - og hvis jeg var dig, ville jeg synliggøre dine priser noget mere, om det er en baggrund på teksten eller en understeg, det kan jeg ikke lige regne ud. prøv evt. og se www.vaccu.dk

Inde på selve produkt-visningen falder det hele bare i hovedet på en, der er som sådan ikke noget opdeling, det er bare omringet i nogle kanter. Prøv og giv beskrivelsen en anden baggrundsfarve, og gøre det lidt lækkert.

Men du skal have stor credit for din produkt-liste den er rigtig flot!

- Jeg tror ikke placeringen af søg på undersiderne er særlig oplagt i højrespalten, den skal placeres mere centralt, og mere synligt!

Så opsummering - Kæl for detaljerne, Separering og Altid tænk Usability(brugervenlighed)
Avatar billede ioosinternetaps Nybegynder
14. juni 2011 - 11:47 #7
Jeg synes det ser rigtig godt ud.

Jeg ville nok ændre Læg i kurv knappen til en anden farve, så den er nemmere at få øje på.

Jeres nyhedsbrev boks kunne godt trænge til at en opdatering.

Noget der undre mig, er hvorfor i ikke lave en bedre facebook integration? Det er oplagt med jeres shop og målgruppe. Nogle 'synes godt om' knapper. Se eventuelt også dette blog indlæg jeg har skrevet: http://gustavs.dk/blog/2011/06/07/facebook-problemstilling/