Avatar billede tinem Novice
04. juni 2011 - 09:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Camtia Studio 7 - hjælp

Jeg har knoklet de sidste par dage på at forstå dette program og selv om der findes mange videoer/turials synes jeg det er MEGET svært at forstå og få til at gøre det man vil. :-(

Jeg skal lave en video på KUN 1 minut og har et billed i starten (som endelig virker), men hvordan får jeg et billed i slutningen af denne video? Gerne step-by-step

Fjerne baggrunds støj er heller ikke forklaret særlig godt og har voldt mange problemer, så hvis nogen har helt styr på dette, må de godt hjælpe.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. juni 2011 - 10:50 #1
(13.880 point. Point ude: 1.200)
Forventer du virkelig hjælp???
Avatar billede tinem Novice
04. juni 2011 - 11:10 #2
Jeg har nu IGEN bedt om svar så jeg kan give point og det har jeg også gjort tidligere.
Avatar billede pstidsen Novice
04. juni 2011 - 11:31 #3
Giv point her: http://www.eksperten.dk/spm/882564
Og luk selv: http://www.eksperten.dk/spm/802734 , http://www.eksperten.dk/spm/856039 , http://www.eksperten.dk/spm/904008 . De har jo lagt stille i flere år.. *S*

Til en så simpel opgave som at putte et billede ind i start og slut kan du ligeså godt bruge Windows (Live) Movie Maker. Ingen grund til at starte Camtasia op.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. juni 2011 - 11:32 #4
Det må være Camtasia screen recording du mener?når du har gemt dit arbejde kan du Åbne det med Feks. Windows Live Movie Maker og redigere det med henhold til rensning tror jeg ikke der er meget du kan gøre. Ps. du lægger jo selv et svar i dine åbne spørgsmål det er meningen du skal bede de andre lægge et du så kan acceptere.
Avatar billede tinem Novice
04. juni 2011 - 11:40 #5
Det har jeg gjort fordi hvis INGEN svarer så vil jeg lukke tråden.

Det skal være i Camtasia Studio da jeg skal lave MANGE videoer senere så jeg er nødt til at lære og forstå, men det er ikke nemt at bruge. :-(
Avatar billede pstidsen Novice
04. juni 2011 - 12:07 #6
Hvorfor bruge Camtasia? Sony vegas pro 10 er meget bedre!
Avatar billede pstidsen Novice
04. juni 2011 - 12:08 #7
PS: Hvis du vil holde dig til Camtasia, så downloader jeg pt. free trial og finder ud af det :)
Avatar billede pstidsen Novice
04. juni 2011 - 12:42 #8
Step by step guide:
1. Åben dit projekt
2. Tryk "Import media"
3. Fin dit billede
4. Træk billedet ned på tidslinjen, hvor du vil have det
5. Træk i højre side af billedet på tidslinjen for at få det til at vare længere eller kortere tid

DONE!
Avatar billede pstidsen Novice
04. juni 2011 - 12:52 #9
Med hensyn til det med baggrundsstøj, så se her: www.kortlink.dk/9595
Avatar billede tinem Novice
04. juni 2011 - 14:21 #10
Tusind tak for at du vil hjælpe.

Jeg kan godt finde ud af at få et billed på tidslinjen, men hvordan får jeg den i slutningen af videoen - altså udvid videoen til også at indeholde dette billed. Det er det som driller.

http://www.kortlink.dk/9595
Det har jeg prøvet en masse gange, men der sker det at lyden forsvinder næsten helt fra min video.
Avatar billede pstidsen Novice
04. juni 2011 - 14:39 #11
Det har jeg prøvet en masse gange, men der sker det at lyden forsvinder næsten helt fra min video
Så kan man ikke i dit tilfælde. Eller måske prøv nogle af de andre funktioner :)

Jeg kan godt finde ud af at få et billed på tidslinjen, men hvordan får jeg den i slutningen af videoen - altså udvid videoen til også at indeholde dette billed. Det er det som driller.
http://www.youtube.com/watch?v=ajpxq4bReJw
Avatar billede tinem Novice
04. juni 2011 - 16:01 #12
Tusind tak for denne video. Jeg kan dog ikke se hvad du foretager dig, da det meste forgår udenfor vinduet, desværre.
Avatar billede pstidsen Novice
04. juni 2011 - 16:18 #13
Avatar billede tinem Novice
07. juni 2011 - 16:37 #14
Tak pstidsen for al din hjælp. Synes stadigvæk Camtasia Studio er svær at lære at betjene, men det er jo nok fordi jeg ikke bruger det ret tit.

Det lykkedes mig at lave denne http://www.youtube.com/watch?v=s0KlksRfXhE og I må da meget gerne stemme God/Like. Nedenunder er der en længere og bedre video samt beskrivelse.

Til de som er interesseret er der mere forklaring http://ec.europa.eu/information_society/digital-agenda/daa/video/

Skriver du et nyt svar eller skal jeg bare acceptere et af de andre?
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 16:48 #15
Hvis du skal have gjort noget ved baggrundsstøj, så køb en god mikrofon og vær i et HELT stille rum.