Avatar billede minicool Nybegynder
02. juni 2011 - 21:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

grafik kort og ram bruger alt for meget power

hej alle

har lige fået ny computer og ja det er en rimelig god computer

16g ram
ved ikke lige hvad mit grafik kort hedder men købte det ved siden af computer til 5.500 så det er ikke et dårligt et
og self er det en i7

har ikke rigtigt nogle programmer på computern men aligevel når jeg tænder den så bruger den konstant 50% af cpu'en og 8 gb ram

og det er uden jeg åber noget kan det virkeig passe?
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. juni 2011 - 22:37 #1
Nej det kan ikke passe :)
Enten så har du fundet frem til nogen forkerte målinger/misfortolket dem, eller også så har du noget liggende og køre i baggrunden, som ikke sku' være der.

Hvis du højreklikker på startlinjen og vælger Start Joblisten (Start Task Manager), kan du så ikke tage et billede af Ydeevne (Performance) tabben og et af Processor (Processes) tabben, hvor du trykker på CPU så den lister det efter hvilken process der bruger mest CPU kraft.
Avatar billede minicool Nybegynder
02. juni 2011 - 23:27 #2
altså der køre ingen programmer plus jeg kan se under ydeevne at den køre på det
Avatar billede CCodam Nybegynder
03. juni 2011 - 01:17 #3
#2 Det er meget muligt at der ikke er listet noget under Program tabben, men under Processor har du formegentligt over 50

Hvis den siger du bruger 50% under ydeevne, så er der også processor der til sammen bruger 50%, du bliver nød til at gå ind under denne tab. Tryk på knappen nede i bunden, at den skal vise processor for alle brugere, sorter via CPU forbrug, og find ud af hvilke processor det er der bruger al CPU kraften. Det samme kan du gøre med RAM forbruget.

List eventuelt proces navnene her.
Avatar billede minicool Nybegynder
05. juni 2011 - 16:07 #4
takker
Avatar billede minicool Nybegynder
05. juni 2011 - 16:08 #5
øhh forkert

hvordan retter jeg det