Avatar billede drgonzo Praktikant
02. juni 2011 - 13:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Win 7 + wlan problem

Hejsa

I går aftes formaterede jeg søsterens bærbar og installerede windows 7 pro. Alt gik fint og det hele kørte fornuftigt. Lige pludselig holdte wlan dog op med at virke og når jeg kører network diagnostic siger windows at wlan ikke er enabled, selvom den er. Dette kom pludseligt da al installation og opsætning var færdig på computeren og jeg genstartede den. Den havde i løbet af aftenen genstartet mange gange uden problemer...

Jeg har prøvet at finde en løsning på nettet men her drejer det meste sig om opsætning af router/wlan kort og manglende forbindelse. Kan ikke rigtig finde noget om manglende genkendelse af aktiveret wlan kort.

Jeg prøver at liste alt hvad jeg kan komme på der er foregået så I har bedre mulighed for at hjælpe..

- Installeret, aktiveret og fuldt opdateret Windows 7 proffessionel

- Installeret AVG free, CCleaner, skype, nero, MSN, Nokia pc suite, MS Office 2010, java, flash, utorrent

- opsætning af Outlook og både sendt og modtaget mails, synkroniseret tlf med Outlook via nokia pc suite..

Efter dette genstarter jeg computeren, nok for 10 gang og så opstod problemet pludseligt. Intet wlan.

- Kørte network diagnostic der siger jeg skal aktivere wlan.

- Manuelt deaktiveret/aktiveret wlan kortet op til flere gange. Knappen på bærbaren til det samme virker sjovt nok ikke, selvom de 2 andre hotkeys til browser og mail fungerer fint.

- Checket at nyeste driver er installeret (intel 3945 abg)

- Fjernet og reinstalleret wlan via device manager

- Fjernet computerens tilladelse til at deaktivere wlan kortet for at spare strøm

- Sat max power setting på og sørget for at wlan altid kører på max blus

- sat en anden bærbar + 1 smartphone på wlan for at checke det virkede, hvilket det gjorde.

- Sammenlignet wlan instillinger med en bærbar der fint kommer på wlan og alt ser ens ud.

Uanset hvad jeg gør siger windows at wifi capabillity er disabled og jeg skal aktivere wlan kortet, som om windows slet ikke registrer når der er blevet tændt for kortet. Kablet net virker ganske fint. Ved ikke om opsætningen af Outlook kan have pillet ved noget er dog meget i tvivl da det fungerede fint inden problemet opstod.

Ville give 10000 point for hjælp hvis jeg kunne, da jeg virkelig er helt blank.

På forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2011 - 14:22 #1
- Manuelt deaktiveret/aktiveret wlan kortet op til flere gange. Knappen på bærbaren til det samme virker sjovt nok ikke, selvom de 2 andre hotkeys til browser og mail fungerer fint.

Er softwaren installeret? Ellers virker knappen naturligvis ikke.
Avatar billede simon13 Nybegynder
02. juni 2011 - 14:42 #2
prøv at få fat i en driver til netkortet, det skulle jeg også eftet at have fået nyt netkort..
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2011 - 16:05 #3
Har du installeret fremmed Firewall, eller bruger du 7'erens egen?
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. juni 2011 - 17:26 #4
Der er installeret nyeste intel driver til wifi kortet

Bruger udelukkende win firewall
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2011 - 18:00 #5
Og du har installeret alle chipsetdrivere med nyeste drivere fra fabrikanten af computeren og ikke ladet Win7 selv finde nogle?

Hvilken computer er det?

Og så skriver du selv: " .... når jeg kører network diagnostic siger windows at wlan ikke er enabled, selvom den er"

og: "Manuelt deaktiveret/aktiveret wlan kortet op til flere gange. Knappen på bærbaren til det samme virker sjovt nok ikke,..."

Der er garanteret en sammenhæng der.
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2011 - 18:06 #6
En tanke. Prøv at afinstallere Nokia pc suite og se, om det gør nogen forskel.
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. juni 2011 - 20:01 #7
Jeg har udelukkende ladet windows selv finde. Det er en ældre bærbar og der findes ikke win7 drivere til den.

Nokia PC suite kunne være en mulighed. Nettet kørte indtil vi satte Outlook op og synkroniserede tlf via PC suite
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2011 - 21:54 #8
"Det er en ældre bærbar og der findes ikke win7 drivere til den."

Hmmm!

Tekst fra "Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network
Connection User Guide":

"Application On Radio Toggle Enables a third-party application to disable the Intel
PROSet/Wireless Wireless On or Wireless Off switch."

http://download.intel.com/support/wireless/wlan/sb/3945abgug.pdf
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2011 - 13:44 #9
Ja FJS har ikke lavet nogen win 7 drivere kun xp/2k.. Alt virkede såmænd også fint. Net, usb og det hele, men så lige pludselig registrer win bare ikke at wlan er enabled selv om den er det. Søs er på vej så prøver lige den intel sag der selv om vejledningen er til XP.

Uninstall af Nokia PC suite hjalp ikke.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2011 - 14:50 #10
Intel programmet siger at hardware er enablet men at radio button er turned of, så skal vel have fundet nogen win 7 drivers til den skide radio button.. Nogen der kan hjælpe med dette?
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2011 - 14:51 #11
Det er en amilo pro v3405
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2011 - 18:00 #12
Ifølge FJ understøttes amilo pro v3405 ikke i Windows 7, som du vist selv ved allerede, så jeg er blank udover at foreslå installation af XP, som ifølge min mening stadig er et ganske udmærket program :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2011 - 18:48 #14
Har du prøvet med Vista drivere?
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2011 - 19:18 #15
John_stigers' råd er værd at prøve. Selv om du i #9 skrev, at der kun er drivere til xp/2k, så findes der faktisk Vista-drivere på FJ's supportsider.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2011 - 19:34 #16
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2011 - 20:01 #17
Dem har jeg prøvet, de virker desværre heller ikke :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2011 - 20:33 #18
Så må du installere det oprindelige styresystem igen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2011 - 22:55 #19
En format er lidt en nem løsning og jeg får samme problem igen. Det er et problem der kan løses, vi skal bare finde ud af hvordan. Format køber jeg ikke som en løsning
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2011 - 23:30 #20
Du skriver, det virker med kabelforbindelse. Har du prøvet at slukke for det indbyggede netværkskort til kablet forbindelse, enten via BIOS eller Enhedshåndtering?
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. oktober 2011 - 08:16 #21
Der er ikke rigtigt kommet nogen løsning der virkede og nu er der købt ny.