Avatar billede Jbninc Praktikant
01. juni 2011 - 14:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til implementering af nyhedssystem i design

Hej derude!

Først og fremmest vil jeg gerne tilstå, at jeg på ingen måde har evner inden for programmering.

Så er det slået fast! Nu til sagen:

Jeg har længe ville have min egen originale blog og ikke endnu en af dem på diverse blogsites.

Jeg har været igang med det grafiske design i Photoshop og er så småt ved at være der mht. det visuelle. Og det er så nu, at jeg rammer panden mod en ret bastant mur. Jeg kan ikke programmere og interessen for at lære det kan være på et meget lille sted.

Opgaven, går jeg i hvert fald ud fra, er ret simpel. Der skal egentlig "kun" implementeres et login, som jeg kan bruge til at skrive hvad jeg nu følger for, poste det og så skal det stå ude på forsiden med et tilhørende billede. Derefter skal der være en lille kommentar funktion.

Det er muligt at dette ikke er simpelt, i så fald, så beklager jeg min uvidenhed.

Er der nogen herinde, der kunne være interesseret i at berrige mig med jeres kompetencer?
Avatar billede repox Seniormester
01. juni 2011 - 14:56 #1
Download wordpress (som er så populært til blogging), installer det på din egen server og voila?
Avatar billede danco Nybegynder
01. juni 2011 - 15:14 #2
Som repox skriver kan du vælge at gøre brug af wordpress og så få implementeret dit eget design ovenpå.
Alternativt lyder det til at være opgave som kræver at du betaler en for at gøre, sidstnævnte kan jeg sagtens tilbyde dig, og til en rigtig god pris. Men hvis du er interesseret kan du skrive mig en besked herinde, så finder vi ud af det i fællesskab.
Avatar billede Jbninc Praktikant
01. juni 2011 - 15:19 #3
Hej repox.

Jeg vil helst have mit 100% eget. Wordpress er blevt overvejet, men selv med forskellige folks twists af designs, så bliver det lidt for mainstream.

Men tak for svaret!

Jeg søger dog stadigvæk en, der kan implementere en nyhedssektion (eller noget andet der kunne være effektivt) til min blog.
Avatar billede Jbninc Praktikant
01. juni 2011 - 15:23 #4
Hej Danco!

Jeg anede ikke, at man kunne få wordpress implementeret i sit eget design, men er der en "nem" måde at gøre det på? Som jeg skrev i mit indlæg så er jeg ret begrænset, når det kommer til programmering.
Avatar billede danco Nybegynder
01. juni 2011 - 15:28 #5
Altså min personlige holdning til opsætning af design i wordpress, uden jeg er ret meget inde i WP generelt, er at det giver nogle begrænsninger i forhold til opbygningen. Men mit bud er at man kan lave noget specielt til dig på nogle timer, 4-5 måske så fungerer det. Selv udenom wordpress. Men det kræver jo så du vil betale for udviklingen
Avatar billede repox Seniormester
01. juni 2011 - 15:42 #6
#3
Jamen, hvis du vil have noget custom-made, så kan jeg - ligesom danco - også tilbyde dig noget for enten timepris eller et fast-pris tilbud.

Jeg vil dog ikke give et estimat på en så kort beskrivelse.

Mangler du reference for mit arbejde kan du kigge på http://catalystcode.net
Avatar billede Jbninc Praktikant
01. juni 2011 - 15:48 #7
Tak for jeres svar!

Nu vil jeg ikke lægge mig fast på noget definitivt, da mit design ikke er 100% færdigt. Det er dog op over.

Sådan som jeg læser det, så vil i til at udvikle et system til mig og implementere det i mit design. Min hovedtanke var mere, at man måske benyttede sig af et freeware, såsom http://cutephp.com/, der har et nyhedssystem, der er ganske gratis.

Så slap i for, at lave et helt ny system, og jeg slap for en alt for stor regning :)

Kunne det være noget?

Mvh
Jbninc
Avatar billede repox Seniormester
01. juni 2011 - 16:07 #8
Det kunne muligvis være noget for en udvikler som kender cutephp - men skal jeg bruge tid på at sætte mig ind i et system jeg ikke kender for at kunne lave det til dig i cutephp, ville du sikkert opnå samme antal timer som jeg skulle bruge på at lave et fra bunden til dig.

Jeg ville endda påstå jeg kunne gøre det hurtigere hvis jeg selv måtte lave det.
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2011 - 14:27 #9
Er du kommet videre?