Avatar billede big_ossi Nybegynder
01. juni 2011 - 13:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søger hjælp til at installer SSL på surftown

Hej

Jeg har købt mig et SSl certifikat og efter at have læst på surftown faq sider så det jo nemt ud at installer.

Men nu har jeg så prøvet og prøvet og det kan jeg sku ikke finde ud af.

Er der nogen her inde som kan hjælpe med at få det installeret ?

Fejlen er at den skriver forkert format.

Men der er kun to "filer" og ingen af dem virker

Kan du hjælpe mig ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 12:55 #1
Prøv at beskrive hvordan du har bestilt og modtaget certifikatet.

Har du fx lavet en CSR til bestillingen ?
Har du modtaget certifikatet som filer (hvilken endelse) eller tekst?
Har du en offentlig IP adresse hos surftown?
Hvilke "to filer" er det du har og hvor er de fra.

Normalt laver man en CSR, samtidigt laves en privat nøgle. Denne CSR giver så et certifikat som installeres på serveren. Den bruger automatisk samme nøgle som der blev oprettet med din CSR.

Hvis du fjerner den private nøgle, laver en ny CSR som overskriver den, eller lignende. Vil du ende med et offentligt certifikat fra udstederen som ikke har nogen privat nøgle der virker. Det skal så genudstedes.

Du kan også have modtaget en PFX fil hvor både privat og offentlig nøgle ligger i. Den skal i så fald konverteres til PEM format for at kunne installeres hos surftown.

Men desto mere info du har, desto lettere at hjælpe dig. Derudover har vel både certifikat udsteder og surftown support der kan hjælpe :)
Avatar billede big_ossi Nybegynder
09. september 2011 - 22:11 #2
lukker