Avatar billede cbpe Nybegynder
31. maj 2011 - 21:53 Der er 7 kommentarer

Linux SUSE

Jeg er meget begejstret for linux og har udskiftet min Ubuntu med Suse. I Suse er der ikke automatisk oprettet trådløs netværk. Jeg har nu i to dage forsøgt at konfigurere det, men uden resultat - Er der nogen der kan fortælle mig (på dansk), hvordan man gør. Er der nogen der ved hvorfor Ubuntu er automatisk konfigureret, men Suse er ikke. Min internet udbyder er Skyline.

Hilsen
cbpe
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2011 - 22:25 #1
http://opensuse-guide.org/wlan.php

Jeg har selv brugt openSUSE nu i mange år, og er meget begejstret for det.  Nen kender ikke det med det trådløse net.  Måske du kan finde noget i denne guide ?

Hvis du ikke får mere respons her så prøv evt at lægge dit spærgsmål i katagorien Styresystemer --server--openSUSE hvor der nok er en større chance for, at de folk der ved noget om det, ser det.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2011 - 22:30 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2011 - 02:38 #3
Ubuntu satser benhaardt paa at alt skal vaere saa nemt som muligt.

Saa er der andre distroer f.eks. Gentoo som udelukkende gaar efter eksperter.

Og saa er der en masse midt imellem (her regner jeg f.eks. Fedora og Debian).

Det er midt indtryk (baseret paa hvad jeg hoerer - jeg har aldrig selv brugt det) at OpenSUSE ligger et sted mellem "saa nemt som muligt" og "midt imellem". Altsaa rimeligt brugervenligt men ikke helt som Ubuntu.
Avatar billede cbpe Nybegynder
01. juni 2011 - 12:26 #4
Jeg siger rigtig mange tak - jeg har nu noget at arbejde med!

vh/cbpe
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2011 - 17:41 #5
Ren Nysgerrighed:

Fik du det trådløse internet til at virke korrekt på openSUSE ?
Avatar billede cbpe Nybegynder
08. juni 2011 - 18:20 #6
Nej desværre ikke endnu, men det skal nok komme
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 22:03 #7
Du skal konfigurere dit trådløse netkort i YAST http://opensuse-guide.org/wlan.php