Avatar billede nothin Nybegynder
31. maj 2011 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bluetooth på computeren via mobilen?

hej, jeg har en bærbar, uden bluetooth, og en mobil med bluetooth, og så vil jeg gerne høre om der er nogen måde man kan bruge mobilen som et "bluetooth modem" via et usb-kabel, så jeg kan få bluetooth på den bærbare?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2011 - 14:01 #1
du kan gøre det langt lettere med en usb-dongle.
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/mini-bluetooth-usb-dongle,-20-m.asp

linket er inkl ,-20 osv, så det skal med
Avatar billede nothin Nybegynder
31. maj 2011 - 15:27 #2
men nu var det for at spare de 100 kr, da jeg godt ved at man kan få sådan nogle dongler.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2011 - 15:40 #3
det skulle være muligt - men det er op til software på mobilen, om den vil/kan dele forbindelsen. Så prøv ad.
Avatar billede nothin Nybegynder
01. juni 2011 - 13:06 #4
jeg har prøvet at tilslutte min mobil, men der er ikke umiddelbart nogen mulighed for det, så jeg tænkte at man måske skulle have noget software på computeren...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2011 - 14:35 #5
Du må se på telefon-fabrikantens hjemmeside, om der er lavet pc-program til din tlf.
Så vidt jeg ved, så kan nokias pc suite kun bluetooth til/fra pc men ikke fra pc til telefon-headset.
Avatar billede nothin Nybegynder
01. juni 2011 - 14:46 #6
det er en sony ericsson w995, men syntes ikke at jeg har set noget i den software der følger med.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2011 - 16:52 #7
jeg kan heller ikke se det smarte i at kable med usb for at få fat på en bluetooth-enhed - så det er nok ikke lavet. Du må nok springe med de 100kr til en usb-dims, så du har direkte forbindelse fra pc til bluetooth udstyr.
Avatar billede nothin Nybegynder
13. oktober 2011 - 15:54 #8
...