Avatar billede clausito Seniormester
31. maj 2011 - 07:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billedbank til en frivillig forening

Jeg er i bestyrelsen i en mindre frivillig forening (200 medlemmer). Vi har i årenes løb taget en hel del billeder ved stævner, hverdage osv - 0mkring 800.

Nu er jeg blevet bedt om at lave en billedbank, så vi hurtigt kan få overblik og evt bruge særlige til eks vores klubblad.

Hvordan laver man bedst (lettest) en sådan billedbank? Der kommer løbende billeder fra medlemmerne.
Avatar billede magic-mouse Novice
31. maj 2011 - 08:36 #1
Skal det være web basseret?

Skal det "laves", eller kan i gå på kompromis med noget som allerede findes men som måske ikke opfylder jeres krav 100%.

Skal medlemmerne have adgang til at lægge billeder op eller skal de eks. e-mailes til et bestyrrelses medlem som så lægger dem op (personligt filter)
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. maj 2011 - 08:46 #2
Hvis du vil gemme online er der utallige mulighede både gratis og betalte.
http://www.google.dk/#hl=da&q=gem+dine+billeder+online&oq=gem+dine+billeder&aq=1&aqi=g2&aql=&gs_sm=c&gs_upl=4952l4952l0l1l1l0l0l0l0l194l194l0.1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=2cf4059f4f0d18d2&biw=1463&bih=745
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. maj 2011 - 09:14 #4
Avatar billede clausito Seniormester
31. maj 2011 - 22:09 #5
Ærlig talt ved jeg endnu ikke så meget om hvad vi skal. Bestyrelsen er bare irriteret over vi ikke har en oversigt over alle vores billeder. PT bliver alt sendt til formanden og han har disse billeder på sin pc. De er ikke organiseret. Det er ikke registreret hvilken begivenhed osv osv

På længere sigt kan man jo lægge den i mapper med "stævne 1.5 2011"

Er helt sikker på billeder skal sendes til 1 person. Per mail eller på en cd. Vi er en forening hvor de fleste har ringe kendskab til it.

Vi kan fuldt ud accepterer kompromiser

Synes karise_larry er inde på noget rigtigt med Picassa. Det må jeg lige se på om det er forståeligt og nemt

Takker indtil videre for jeres svar
01. juni 2011 - 06:48 #6
PicassaWeb er på Dansk.
PicassaWeb kan spille sammen med Picassa på din lokale PC.
Picassa giver mange muligheder for redigering/sortering/organisering/...
Picassa har "menu" til at overføre direkte til din PicassaWeb side.
Picassa kan sende (mail) et direkte LINK til medlemmer.
Picassa kan sætte adgangskodeord på de enkelte 'mapper'...
Picassa kan brænde direkte til CD/DVD med flotte menuer.

Picassa er GRATIS.
Picassa er uden diverse reklamer mm.

osv
Avatar billede clausito Seniormester
02. juni 2011 - 14:01 #7
Points til karise_larry
02. juni 2011 - 21:56 #8
Ping...

Good Luck...