Avatar billede Christoffersen Nybegynder
30. maj 2011 - 16:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Acer Orbicam

Lige pludselig virker min Acer Orbicam ikke, har været inde i kontrolpanel/programmer, hvor jeg havde mulighed for at reparere, men kom frem med en fejlkode "an error (-5005 : ox8007000d" has accurred while running the setup. PC,en er en
Acer Travelmate 5612WSMI
MVH Erik
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. maj 2011 - 14:46 #1
Har du prøvet at afinstallere driveren og tilhørende software og reinstallere med den seneste driver?

Hvilket OS bruger du?
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
31. maj 2011 - 15:19 #2
Jeg kan ikke finde div. software og driver i enhedshåndtering, jeg ved ikke hvad OS er ;-(
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
01. juni 2011 - 09:34 #3
Hvilket styresystem bruger du , Windows XP, Windows 7, Lunix eller noget helt fjerde?

Prøv at kigge i "Enhedshåndteringen". Det du skal se efter det er om der er nogle røde eller gule markeringer.
Hvis dette er tilfældet, så prøv at tage et screendump af det.

Jeg har prøvet at finde driveren til kameraet, men det er ikke lykkedes endnu.
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
01. juni 2011 - 09:53 #4
Jeg kører Windows XP, jeg kan ikke finde røde eller gule markeringer.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
01. juni 2011 - 10:12 #5
Okay, så prøver vi lige med en driver til XP.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
01. juni 2011 - 11:12 #6
Lige et lille spørgsmål ang. notebooken
Er det en Travelmate 5612 eller en Aspire 5612? Så vidt jeg kan se er der ikke den store forskel i henhold til driverne.

Ang. kamearet
Der er en længere forklaring på dette, men den kan du selv læse hvis du har tid. Essensen er at der skal være to faktore på plads for at det fungere ordenligt. Det er driveren og softwaren.
Her fandt jeg en beskrivelse af problemet omend der er meget læsestof.
http://www.theacerguy.com/2007/05/acer-orbicam-fix/

Efter at have søgt på Acers egen hjemmeside fandt jeg modellen Travelmate 5610, hvilken jeg vil tro kan bruges.
http://imageshack.us/photo/my-images/94/unled1zkv.jpg/

Prøv at hente de to marekerede drivere og prøv derefer at installere dem. Hvis dette løser problemet, så vil jeg anbefale noget der muligvis lyder tåbeligt.

Forslaget er:
Afinstaller de nye drivere - genstart - start Windows i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart før windows logoet er på skræmen)- åben "Enhedshåndteringen" - find kamearet - højreklik på det og "Fjern" det - genstart - start Windows i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart før windows logoet er på skræmen)- Notebooken skulle nu fortælle dig at den har fundet nyt hardware og vil installere det - ved installationen skal du bruge den nye driver - genstart (for en god ordens skyld).
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
01. juni 2011 - 14:28 #7
Det er en Travelmate 5612
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
03. juni 2011 - 16:32 #8
Okay. Så lad os til at starte med få verificeret om det overhovedet er et driver problem.
Prøv at åbne linket her og følg anvisningen.
http://acer-scandic.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7638

Så kan vi måske se om det er driveren der er forbryderen.
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
29. juli 2011 - 11:48 #9
I må have mig undskyldt, jeg er ny og ved ikke hvordan man lukker spørgsmålet ;-(
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
30. juli 2011 - 10:22 #10
Angående lukning af spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2

Fik du løst problemet?
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
14. august 2011 - 11:54 #11
Nej jeg fik desværre ikke løst problemet ;-(
Men tak for venlig deltagelse.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
15. august 2011 - 08:38 #12
Det var træls :(
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
28. august 2011 - 09:43 #13
Ja det var. Men tak for venlig deltgelse