Avatar billede MikkelBigandt Nybegynder
30. maj 2011 - 11:20 Der er 8 kommentarer

Fjernelse af et komma som sidste karakter men kun for nogle celler

Hej,

Jeg håber meget, at der er en som der lige kan hjælpe mig.

Jeg sidder og arbejder med et excelark, hvor jeg kontinuerligt har brug for at fjerne et komma i sidste karakter i flere celleværdier i samme kolonne. Men dette gælder ikke for alle cellerne i kolonnen, hvor at der er et komma og derved en karakter som der skal fjernes.

Jeg arbejder i en dansk version 2007.

Jeg håber meget at der er en som kan komme med formlen: -)

med venlig hilsen

Mikkel
Avatar billede ae03 Novice
30. maj 2011 - 11:31 #1
Ikke helt forstået. Skal der fjernes komma alle de steder, hvor det forekommer, eller er der nogle celler med komma som sidste karakter, hvor det ikke skal fjernes? I så fald, hvad er kriteriet for, om de skal fjernes eller ej?

Lars
Avatar billede MikkelBigandt Nybegynder
30. maj 2011 - 12:01 #2
Skal der fjernes komma alle de steder, hvor det forekommer = Jeps det er det som er problemet.
Avatar billede AEReks Nybegynder
30. maj 2011 - 12:46 #3
Hvad med Søg/erstat, med (mellemrum) ?
Avatar billede MikkelBigandt Nybegynder
30. maj 2011 - 12:55 #4
Dette går ikke, da der er nogle komma i nogle af cellerne som skal bibevares.. Men de ligger midt i cellerne.
Avatar billede AEReks Nybegynder
30. maj 2011 - 13:10 #5
Prøv med autofilter og sorter efter slutter med ,

Eller en anden sortering, hvor du isolere dem med komma til sidst, derefter kan du jo markere dem og så fjerne kommaet :)
Avatar billede Tryphon Nybegynder
30. maj 2011 - 13:29 #6
Hvad med en formel?

=HVIS(HØJRE(A1;1)=",";VENSTRE(A1;LÆNGDE(A1)-1);A1)

Hvis sidste karakter er et komma, skrives værdien uden kommaet - ellers skrives værdien.
Avatar billede MikkelBigandt Nybegynder
30. maj 2011 - 13:30 #7
tak for hjælpen
Avatar billede Tryphon Nybegynder
30. maj 2011 - 14:47 #8
Du får lige et svar, så du kan lukke tråden på behørig vis.