Avatar billede nemlig Professor
29. maj 2011 - 09:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved opstart af XP. Ctfmon.exe - Defekt afbildning

Hejsa.
Jeg har lige renset fuldstændig ud i en XP SP3 maskine, og tilbage er kun WinXP, Office2003 og Avast. Jeg har også kørt  Ccleaner, diskoprydning, Winupdate og diskdefragmentering.

Jeg har i langt tid døjet med en opstartsfejl, som i titellinjen hedder "ctfmon.exe - Defekt afbilding", og i teksten står der:
"Programmet eller DLL'en C:\WINDOWS\IME\sptip.dll er ikke et gyldigt Windows-billede. Kontroller dette med din installationsdiskette.

Jeg kan godt med Ccleaner deaktivere kaldet til ctfmon.exe i opstartsrækken, og første gang jeg genstarter, så er alt OK. Men efter næste genstart, så er problemet der igen.

Nogen løsningsforslag
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. maj 2011 - 09:29 #1
ctfmon.exe er en del af systemets styring af Tekst og sprog så den kan ikke fjernes.prøv at køre "sfc /scannow" uden "" i kør med din instalationsskive isat.
Avatar billede nemlig Professor
29. maj 2011 - 09:40 #2
Øhh - jeg er bange for, at jeg ikke har installationsdisken. Jeg købte PC'en med systemet præinstalleret. Jeg er overbevist om, at det er originalt, da alt opdatering fungerer, og der er jo også et ægthedsmærke på bagsiden af PC'en.

Kan det løses uden installationsdisk?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. maj 2011 - 09:52 #3
Prøv om Microsoft har en løsning du kan bruge.
http://support.microsoft.com/kb/282599
Avatar billede nemlig Professor
29. maj 2011 - 09:58 #4
OK - det prøver jeg senere i dag. Jeg er næsten på vej ud af døren.
Ellers er det jo en gammel office2003. Jeg kan vel også bare afinstallere den og installere en nyere version. Jeg har nemlig org. 2007-versionen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. maj 2011 - 10:02 #5
Sikkert en god ide:-)
Avatar billede nemlig Professor
29. maj 2011 - 11:13 #6
Så er det løst ved at afinstallere den gamle version af Office.
Tak for hjælpen og smid et svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. maj 2011 - 11:18 #7
Læg bare et selv jeg samler ikke :-)
Avatar billede nemlig Professor
29. maj 2011 - 11:24 #8
Det gør jeg nu heller ikke.
Skal vi så ikke bare dele dem :)