Avatar billede don-c Nybegynder
28. maj 2011 - 18:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

OC af i7 920?

Hey

Jeg vil gerne have min 2,66 i7 920 op på de søde 3,5ghz.

Men jeg har ingen ide hvordan man gør, jeg har anskaffet mig en "cythe Mugen-2 Revision B" cpu-køler og smidt min "intel" køler UD!

Jeg har læst nogle guides! men damn de forvirre mig insane! læste denne her:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/256000-11-first-overclock-ex58-ud3r

Men synes ikke det hjalp! en skev som følgende:

BCLK = 150
Memory Multiplier - 8 (1200)
UCore Multiplier = 16 (2400)
QPI = 18 (5400)
CPU Multiplier = Auto (3.15 GHz @ 21 multi)

next....

BCLK = 167
Memory Multiplier - 8 (1336)
UCore Multiplier = 16 (2672)
QPI = 18 (6012)
CPU Multiplier = Auto (3.50 GHz @ 21 multi)
..............................................................

Men jeg ved slet ikke hvor halvdelen af de ting er inden i BIOS! (noob alert) og er det sådan jeg skal gøre?

Så det jeg ville høre var!
Om nogen her kendte til en god "step by step" guide? som selv noobs som jeg kan finde rundt i..

Btw. så har jeg et "EX58-UD3R motherboard fra GIGABYTE"

Håber meget i kan hjælpe! :)

Mvh Clemens.
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. maj 2011 - 10:48 #1
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede don-c Nybegynder
29. maj 2011 - 15:02 #2
jeg har et EX58-UD3R motherboard fra GIGABYTE :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
30. maj 2011 - 15:29 #3
I BIOS under MB Intelligent Tweaker:
http://images.bit-tech.net/content_images/2009/03/gigabyte-ga-ex58-ud3r/bios1.jpg

Lad din "CPU Clock ratio" blive på 20 X og hæv din "BCLK frequency (Mhz)" til 166

Så vil din cpu køre med en hastighed på 20 x 166 = 3,32Ghz - start ud med dette og kør værktøjet OCCT, for at teste computerens stabilitet:
http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?Download

Herefter kan du forøge din BCLK med 5 af gangen, og hver gang teste med OCCT. Jeg vil dog ikke anbefale dig at gå over de 175 (3,5Ghz), da dette formegentligt også vil kræve at du hæver din Volt på CPU'en, hvorved dens levetid mindskes.
Avatar billede don-c Nybegynder
30. maj 2011 - 18:49 #4
Ville jeg kunne køre 3.5ghz uden at skulle hæve min volt?
Avatar billede don-c Nybegynder
31. maj 2011 - 03:14 #5
Men tusind tak for hjælpen!! :D

Men skal jeg virkelig kun ændre på "BCLK frequency" ? :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
31. maj 2011 - 10:32 #6
#4 Jeg tror grænsen ligger lige der omkring, så det er svært at svarer på, hvis den blir ustabil skal volten hæves, men som sagt vil jeg foreslå dig ikke at gøre dette, og så nøjes med fx 3,3Ghz, eller hvor meget du kan få den op på uden.

#5 Ja, for kun at OC CPU'en det stykke, skal du ikke tænke på andet. Det er kun når du virkelig skal presse den, at der er flere indstillinger som vcore, multipliers m.m.
Avatar billede don-c Nybegynder
01. juni 2011 - 00:36 #7
Okay cool! :)

Tusind tak for hjælpen! :)