Avatar billede joaqin Nybegynder
28. maj 2011 - 11:22 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

onFocus="this.blur();"

Hej alle eksperter.

jeg mener onFocus="this.blur();" fjerner den stiplede firkant rundt om et link når du klikker på det jeg ved bare ikke hvor det skal ind.

Venligst tag scriptet i venstre frame på siden www.vikingair.dk og sæt det ind på den rette plads.

Og sæt scriptet ind her

på forhånd tak

Mvh
Joaqin
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 12:04 #1
Du har måske allerede selv løst det?
Jeg ser ikke lige nogle stiplede linjer (i Firefox i hvert fald).

onfocus="this.blur();" skal tilføjes inde i hvert af de ønskede a-tags - altså inde i hvert link.

Eksempel:

<a href="......" onfocus="this.blur();">Home</a>
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 12:09 #2
<font face="Tahoma"><a href="velkommen.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">Home</a><br>
  <br>
  <a href="aircraft.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">Onboard</a> <br>
  </font>
  <p><font face="Tahoma"><a href="officials.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">Officials</a><br>
    <br>
    <font color="#FF0000">Fleet :</font></font><font face="Tahoma"><br>
    <br>
    <a href="tupolev.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">Tu-134</a></font></p>
  <p><font face="Tahoma"><a href="tupolev1.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">Tu-154</a></font></p>
  <p><font face="Tahoma"><a href="boeing.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">B757-200</a></font></p>
  <p><font face="Tahoma"><a href="airborne.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">B727-100</a></font></p>
  <p><font face="Tahoma"><a href="emb.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">ERJ-145</a></font></p>
  <p><font face="Tahoma"><a href="airbus.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">A-321</a></font></p>
  <p><font face="Tahoma"><a href="links.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">Usefull Links</a><br>
    </font></p>
  <p><font face="Tahoma"><a href="book.htm" target="rightframe" onfocus="this.blur();">Book</a></font></p>
Avatar billede joaqin Nybegynder
28. maj 2011 - 12:48 #3
Hej bas

Jamen i explorer er det nu fjernet, dog efter at have insat onfocus="this.blur bliver mine aktive links ikke hvide mere???? underligt. Jeg vil blive glad hvis du kunne hjælpe mig med det: skal jeg oprette et nyt spg?? Duskal i hvertfald have points
Avatar billede joaqin Nybegynder
28. maj 2011 - 12:50 #4
fejl prøver lige igen
Avatar billede joaqin Nybegynder
28. maj 2011 - 12:52 #5
Ok jeg skal lige have at vide hvordan jeg får point over til dig, jeg er kommet til at give mig selv mulighed for points.

Mvh
Joaqin
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 13:26 #6
Vi kan da bare fortsætte i denne tråd eller?

Dine aktive links bliver ikke hvide mere?
Jeg kan lige kigge på det.

Jeg skal poste et svar, hvis jeg vil have points,
men skal vi ikke lige se, om vi først kan få det andet til at køre også?
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 13:39 #7
Du skal måske lige have tilføjet noget CSS for styre det med farverne.

imellem <head> og </head> tilføjer du:

<style type="text/css">

a.menu:visited {color:#fff; } og / eller...
a.menu:active {color:#fff; }

</style>

Se evt. her: http://www.echoecho.com/csslinks.htm

I hver af dine menu links tilføjer du class="menu" på samme måde som med onfocus ....
Avatar billede joaqin Nybegynder
28. maj 2011 - 13:47 #8
Den skulle være oppe nu hvis du tager kilden i venstre frame
men det virker ikke...
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 13:50 #9
Jeg kom til at se, at der i din fil hovedmenu.htm er denne linje:
<BODY BGCOLOR="#000000" text="#0099ff" link="#0099ff" vlink="#0099ff" alink="#FFFFFF">

Det er muligt, at du i stedet for det med CSS'en bare kan ændre vlink="#0099ff" til vlink="#ffffff".
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 13:57 #10
Du har ikke tilføjet clas="menu" i dine links

Eksempel:
<a href="velkommen.htm" class="menu" target="rightframe"onFocus="this.blur()">Home</a>

Jeg ved ikke om <BODY BGCOLOR="#000000" text="#0099ff" link="#0099ff" vlink="#0099ff" alink="#FFFFFF"> måske komme til at konflikte med CSS'en.

Jeg vil nok anbefale at ændre <BODY BGCOLOR="#000000" text="#0099ff" link="#0099ff" vlink="#0099ff" alink="#FFFFFF"> til
<BODY BGCOLOR="#000000" text="#0099ff"> altså slette det med linkene i den og så i stedet styre det med linkfarverne i CSS'en.

Undskyld, nu har jeg vist gjort det lidt kryptisk ;-)
Det var ikke meningen.

Jeg skal gerne hjælpe dig i mål med det ;-)
Avatar billede joaqin Nybegynder
28. maj 2011 - 14:14 #11
Nu er class="menu" oppe. Ja det er lidt kryptisk for mig

prøv at sætte ovenstående ind i  mit script, Så kan jeg vel finde ud af det :-)
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 14:31 #12
Jeg har lige prøvet at redigere dit script. Jeg har lagt det her:
http://www.mpsite.dk/hovedmenu.txt

Husk at gemme mit dokument som .htm i stedet ;-)
Avatar billede joaqin Nybegynder
28. maj 2011 - 15:14 #13
Hej nu gik det da helt galt det du skrev til mig er oppe nu..

Farverne er anderledes prøv at se www.vikingair.dk

mvh Joaqin
Avatar billede joaqin Nybegynder
28. maj 2011 - 15:56 #14
indtil videre sætter jeg den lige tilbage til først. til jeg hører fra dig igen

mbh
Joaqin
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 19:01 #15
Hej

Nu har jeg siddet og rodet en del med det, og tror at det virker.
Se http://www.detour.dk/hovedmenu.htm

Jeg har fjernet <font> </font> omkring linkene.Font-tag'et er udgået. Rækkefølgen af de fire tilstande link, visited, hover og activ er vigtig - se: http://www.w3schools.com/CSS/css_pseudo_classes.asp

Jeg opdagede, at active ikke virker hvis onfocus="this.blur();"
er tilføjet i linket. Det var jeg faktisk ikke klar over.
Men det giver måske meget god mening, da det jo netop har med fokus at gøre.

Om der er en workaround hvor man kan undgå den stiplede ramme og samtidigt få active til at virke ved jeg ikke.
Måske vil jeg lige grave lidt i det.
Avatar billede joaqin Nybegynder
28. maj 2011 - 19:17 #16
Hej Bas

Tak for dit store arbejde. Opret venligst svar for points

De forskellige browsere som Crome .Safari , og firefox. Læser efter min mening  scriptet forskelligt. Så du har gjort mere end rigeligt.

Opret venligst svar for point
Ligeledes ønsker jeg dig en rigtig god aften

Mvh
Joaqin
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 19:30 #17
Hej Joaqin

Velbekomme.
Det ser ud til at du kan få active til at virke, hvis du sletter
onfocus="this.blur();" fra alle linkene.

I stedet kan du tilføje outline:none; til active sådan:

a.menu:active{color:#ffffff;outline:none;}

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede bas Forsker
28. maj 2011 - 19:31 #18
Poster lige et svar ;-)
Avatar billede joaqin Nybegynder
29. maj 2011 - 01:17 #19
Tak
<mvh <joaqin
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2011 - 01:41 #20
En af de vigtigste grunde til at browserne tolker forskelligt er at koden, med alt respekt, ikke er af særlig god kvalitet. Det er yderst forældet kode og ikke valid - læs lidt mere om det fx her; http://www.web-dev.dk/post/DOCTYPE-og-valid-kode-ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx
Avatar billede joaqin Nybegynder
29. maj 2011 - 15:16 #21
Hej bas
Som du nok sikkert kan se  så er jeg ikke en haj til Ar skrive koder i html. Jeg er rigtig glad for din hjælp og mener klart du har fortjent dine points.

Finder du et script der kan sættes ind i min venstre frame på www.vikingair.dk vil det være alle tider

ellers syntes jeg bare du skal oprette svar for points. du har gjort rigeligt.

Lad os se hvad der sker

Mvh
Joaqin
Avatar billede bas Forsker
29. maj 2011 - 17:14 #22
Jeg har fiflet lidt igen.
Se http://www.mpsite.dk/hovedmenu1.htm

Den stiplede ramme forsvinder ikke i Internet Explorer 9,
og det har muligvis noget med tolkningen af HTML 5 at gøre.

Du kan dog tilføje onfocus="this.blur();" til alle dine links
igen, men så er det at active-funktionen forsvinder.
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2011 - 18:02 #23
det har bestemt ikke noget med HTML5 at gøre når der ingen DOCTYPE er - så kan man ikke engang forvente HTML4-tolkning.
Avatar billede joaqin Nybegynder
29. maj 2011 - 18:04 #24
Hej Bas . Det gør jeg. Tak for din superindsats. Opret venligst svar for points

Mvh
Joaqin