Avatar billede talrinys Nybegynder
27. maj 2011 - 09:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Gentagne Harddisk problemer

Ved juletiden døde min 7200.12 Seagate disk, og jeg bestilte en erstatning fra Samsung. Siden da har den kørt perfekt. Sidste uge blev den ekstremt langsom, og et scan med HDTune viste en del dårlige scores i SMART og en række defekte sektorer. Jeg bestilte en ny Seagate som jeg fik sat i i morges. Den kørte helt fint en times tid, til også den blev langsom, og en HDTune test viste 17% defekte sektorer. Umiddelbart skyder jeg skylden på en for hårdhændet transport af disken, men det begynder bare at ligne et mønster. Er der noget der ville kunne forårsage det? Umiddelbart burde fejl i RAM, Sata controlleren mm. kunne give en masse problemer med read/write, men det kan vel ikke give decideret fejl på disken? Håber i kan hjælpe, da jeg helst vil få skiftet hele computeren ud nu hvis det alligevel skal ske.
Avatar billede KHHP Juniormester
27. maj 2011 - 10:20 #1
Har du prøvet at tilkoble den til en anden pc?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 10:49 #2
kunne sagtens være et defekt styresystem

trænger måske bare til en geninstall.

normalt står harddiske jo ikke bare af i et mønster for så er der noget andet galt og her er min mistanke at windows viser noget forkert

i en serie af harddiske kan der være fabriks fejl men der er sjældne og en transport med poseten skal jo heller ikke få dem til at gå i udu.

du kunne prøve med et freeware defragmenterings program bare for at prøve

http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html

det kunne jo være det gav en ledetråd
Avatar billede talrinys Nybegynder
27. maj 2011 - 11:06 #3
KHHP: Nej, jeg har ikke nogen anden stationær at smide den i, så det er desværre ikke en mulighed.

Treatmenice: Jeg har geninstalleret Windows med en fuld formatering(for at få ryddet op i defekte blokke) hver gang jeg har modtaget en ny.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 11:53 #4
der er 3 års garanti på den hvis ikke det er 5
du kunne prøve at sende den tilbage med en beskrivelse alla det du har skrevet her

http://techreport.com/articles.x/1

de 3 sidste liner

Speaking of failures, Seagate covers the Barracuda 7200.12 with a three-year warranty. That's the industry standard for mainstream drives, but it's less than the five years of coverage Seagate used to offer for all of its internal hard drive products.6472
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 11:54 #5
http://techreport.com/articles.x/16472

eksperten viser den ikke korrekt
derfor denne her igen
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 12:01 #6
Avatar billede talrinys Nybegynder
27. maj 2011 - 12:19 #7
Palther -> Det er netop HDTune der giver fejlene på alle de diske jeg har beskrevet. Jeg kan sagtens sende den tilbage og få pengene tilbage, men jeg vil helst have stabile lagre, og det begynder at ligne en mønster.
Avatar billede chalde Seniormester
27. maj 2011 - 12:53 #8
Hvordan er disken placeret i forhold til køling? Og hvor varm bliver den under brug?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 12:59 #9
Ok, men jeg forstå ikke hvordan et defekt styresystem #2 kan forårsage den fejl? Måske snare en fejl i dit hardware som f.es strømforsyningen? hvis spændingen ikke er stabil, for høj eller lav?
Avatar billede talrinys Nybegynder
11. juni 2011 - 09:20 #10
Disken er placeret lige bag en af blæserne på fronten, og temperaturen peaker omkring 42-44 grader, så det burde ikke være slemt.

Hvordan undersøger jeg om PSU'en forsyner strømmen godt nok? Jeg kan netop heller ikke se hvordan et OS skulle kunne ødelægge en harddisk fysisk, men PSU lyder som en reel mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 17:46 #11
næh vel men i har da hørt om sort skærm med microsoft underlige fejl meddelelser men det har i måske overset

fysisk ødelægger den ikke harddisken men gerne fil tabellen

når alt er prøvet må der jo være en fysisk fejl et eller andet sted

m.v.h
Avatar billede talrinys Nybegynder
26. juni 2011 - 10:38 #12
Lukker
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2011 - 11:11 #13
lukker
det er der ingen der kan bruge til noget som helst
skriv da lidt havd du gjorde eller ikke kunne få til at virke

det er ikke en doktor disputat men bare en lille kommentar