Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 20:42 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Ustabil FF4

Firefox 4.
Kører ustabil, og kommer 3-4 gange på 2 timer at browseren har lavet en fejl og skal genstartes.

Andre med samme fejl, og som ved hvor fejlen er?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 20:45 #1
Har kun Adblock plus inde som tilføjelse.
Har netop deaktiveret den for at se om det var den der var skyld i nedbrudende.

Der er forresten ikke noget mønster i hvornår den går ned.
Det er på alle sider, og eneste sted jeg har haft blokeret reklamer, er her på eksperten.
25. maj 2011 - 20:55 #2
... så brug dog IE9 istedet *S*.
UDEN diverse tilføjelseshalløj/toolbars/...
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 20:59 #3
#2 er ved at prøve at vænne mig til den ;)

Men fejlen jeg får er denne: http://peecee.dk/uploads/052011/Unavngivet46.png
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 21:00 #4
Eller Firefox 5 beta. Den kører jeg med og den kører godt, og starter hurtigere op - på min PC i alt fald.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 21:02 #5
#3
Den har jeg aldrig set da jeg, indtil for få dage siden kørte Firefox 4.
Avatar billede wappa Nybegynder
25. maj 2011 - 21:06 #6
#1
Slet firefox og ryd op i registringsdatabase for at være sikker på at  det ligger noget rester fra FF4 og indstallere igen. Har selvbrugt metoden og virker ok
Avatar billede wappa Nybegynder
25. maj 2011 - 21:08 #7
#2
IE9 = lort og vil altid være det
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 21:13 #8
IE9 er faktisk en ok browser.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 21:18 #9
Jeg havde håbet på ikke at skulle slette og reinstallere, da jeg så mister cookies m.m.

Er nemlig ikke så kræsen med browsere, så om der står IE i toppen eller Firefox eller Chrome el. noget 3. er jeg ligeglad med.
Blot den virker.

Så det må blive Karise der løber med point, indtil jeg får at vide hvor jeg kan se (en log???) helt præcist HVAD i Firefox der får den til at gå ned.
25. maj 2011 - 21:26 #10
... lad den nu lige køre lidt *S* ...

Ref #7: Hvor mange sekunder/minutter har du kørt med en opdateret IE9 - og var den evt. 'fyldt' med diverse AddOns, Toolbar, ... ?
Avatar billede pstidsen Novice
25. maj 2011 - 21:28 #11
Brug Google Chrome eller Opera for hastighed
IE9 er en ok browser, men ZzzzZZZzzZZZzzzZZzzzZZzzzzZZZ
25. maj 2011 - 21:33 #12
www.eksperten.dk/spm/938303 - Lidt af en 'religions' sag...
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 21:34 #13
#11
Chrome er lukket land.
Virker ikke længere på E - hvorfor ved jeg ikke, men siden er blank når jeg kommer herind. Chrome er slettet og installeret igen uden det hjalp.

Opera er for langsom.

Firefox 4 og IE 9 er dem der kan blive tale om.
Avatar billede pstidsen Novice
25. maj 2011 - 21:36 #14
Opera er hurtigere end FF4 og IE9 til sammen lol
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 21:38 #15
Hvorfor ikke Firefox 5?
Noget mere alvorligt er, at der er kuk i din computer. Chrome kører fint hos mig, også på Eksperten. Det kan ikke være et tilfælde, at du både har problemer med FF4 og Chrome.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 21:49 #16
#15
Du kan sagtens have ret.
Min win7 installation er 1½ år gammel, så der kan sagtens ligge ting og sager der driller.

Dejligt med hjælp - tit får man lige belyst problemet fra en anden vinkel, og jeg tror altså at #15 nok giver det bedste resultat.
Dog vil jeg bede alle om et svar som tak for hjælpen.

Jeg har besluttet mig for at reinstallere - men ikke før weekenden :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 21:59 #17
Men tak for forslaget med FF5 :)
Vil teste det, men først når maskinen er reinstalleret.
Avatar billede wappa Nybegynder
25. maj 2011 - 22:00 #18
det er altid godt med andres øjne, man kan stirre sig blind selv om resultatet kan ligge lige foran en ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
25. maj 2011 - 22:00 #19
Svar
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 22:02 #20
Ingen point til mig, ellers tak:)
25. maj 2011 - 22:10 #21
Ping ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2011 - 18:33 #22
FF5 og Aurora kører upåklageligt :)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2011 - 18:42 #23
Ja det hjælper at få ryddet op:) Jeg troede ellers du havde Acronis. Du gør vel ikke den fejl, at udvide eller revidere et Image, uden først at starte op på et helt frisk. Hvis man blot, efter at have kørt med sit Image nogen tid, putter mere på, og laver et nyt, så går det galt på et tidspunkt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2011 - 19:24 #24
Nope :)
Mit image er en helt frisk installation af XP, kun inkl. Office pakken.

FF4 kører nu også ok, men nu skulle FF5 beta samt Acronis lige testes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2011 - 19:26 #25
Desværre er mit image fra marts 2010, så overvejer at gøre det om og installere alle opdateringer og så lave et helt frisk image.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2011 - 19:34 #26
Ja da, det er en god ide. Man får mere glæde af sit Image, hvis man har alt det nødvendige med, inklusiv de programmer man er sikker på man vil have - store programmer lægger man så selvfølgelig på en anden partition, men så er de registreret i databasen. Så kan man jævnligt køre sit image ind, uden noget større arbejde, og  køre på en frisk.