Avatar billede scholes Mester
25. maj 2011 - 13:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opslag i kolonne

Hej Eksperter

Jeg leder efter en funktion, hvor jeg søge efter tekst i 2 kolonner og få den til at returenere en tekst til mig.

Mit eks:

Hvis "teksten" i celle A31:A112 er lig med "teksten" i celle i B4:B24, skal teksten i celle B2 returneres.

Dvs. at hvis teksten i A31:A112 findes i B4:B24 skal den give mig teksten i B2

Med teksten mener jeg, at jeg ikke har tal i mine celler med derimod skrift.

Håber ikke det lyder alt for forvirrende.
Avatar billede JeppeH Juniormester
25. maj 2011 - 14:42 #1
Hvad med LOPSLAG?
[B]
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A31;B:B;1;FALSK));"";B2)
[/B]
Ovenstående ser efter om data (tekst/tal) findes identisk i kolonne B og i så fald returneres B2. Hvis ikke, er cellen tom.

~ Jeppe
Avatar billede krarup Nybegynder
25. maj 2011 - 14:43 #2
Hvilken version af office bruger du?
Avatar billede krarup Nybegynder
25. maj 2011 - 14:52 #3
Jeg vil foreslå Jeppes løsning.
Går dog ud fra at B2 er "fast", så du skal huske at have $ foran..

Altså vil formlen se sådan ud:
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A1;B:B;1;FALSK));"";$B$2)

Husk at ændre række nr. Altså hvis du kopiere formlen ind i række 10 skal der stå A10, istedet for A1 :)
Avatar billede JeppeH Juniormester
25. maj 2011 - 16:18 #4
Thumbs up ;o)
Avatar billede JeppeH Juniormester
26. maj 2011 - 09:17 #5
Hej Scholes!
Virker det for dig?