Avatar billede Naffe Nybegynder
24. maj 2011 - 19:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mailchimp ban

Hej drenge.
Jeg vil gerne vide hvad præcis det er der bliver bannet når man bliver bannet for spam hos en email service som Mailchimp. Er det ens domain? (så man bare kan skifte det hvis man bliver bannet) eller hvordan banner de?

På forhånd tak.
Jakob
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2011 - 20:11 #1
Yep! det er dit domain der bliver bannet eller IP om du vil.

Hvis du sender spam, skal du ikke regne med hjælp fra dette forum.
Avatar billede Naffe Nybegynder
24. maj 2011 - 20:34 #2
Hehe, det er ikke til at sende Spam, vores problem er bare at vi har en masse håndskrevne emails, som vi ikke har nogen måde at tjekke, så den mail vi sender ud nu, sendes en gang om måneden med en velkomst note. Det er bare ikke rigtig muligt med mail chimp fordi mange a email adresserne er temmelig svære at læse, og derfor er forkerte. Når man sender en mail til en email som ikke eksistere, tager mailchimp den som en bounce. Vi arbejder i øjeblikket på at få opsat et system som sender direkte, en mail af gangen, men vi skal stadig teste de emails som vi har i vores database nu. Og det kan godt blive et problem når vi ikke kan teste med en sådan slags mail service.

Derfor tænkte jeg at vi ville bruge et andet domæne til at konstatere hvilke af hjemmesiderne der er ok, før vi sætter vores system i brug
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2011 - 20:45 #3
Ah ok!!

ja men så er løsningen som du selv beskriver den :-)
Avatar billede Naffe Nybegynder
25. maj 2011 - 18:10 #4
Fair nok :) Tak