Avatar billede knc Nybegynder
24. maj 2011 - 11:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar til under 5000

Jeg skal have skiftet min gamle HP bærbar ud, som nærmest ikke kan mere. Maskinen bliver ekstrem varm og kører i slow motion, og idet jeg har læst at det er tendensen med HP-maskiner, så gør det ikke noget med et nyt mærke.

Jeg blogger en del og bruger primært maskinen til internet, hvor jeg har 10 faneblade åbent på én gang, og det kan denne maskine med 2 gb ram ikke rigtig trække længere. Derudover spiller fruen lidt onlinespil på Facebook og andre sider, hvor de tilbyder lette spil. Større spil bliver spillet på Xbox'en. Jeg bruger også Photoshop CS5 til design af hjemmesider i ny og næ, men idet dette ikke bliver brugt specielt tit, gør det ikke noget, hvis maskinen ikke er lynhurtig, når det kører.

Jeg prioriterer disse ting, når jeg kigger rundt omkring: Lav varme og larm samt en maskine, der ikke går i stykker i ny og næ. Den skal bruges som primær pc, så det gør ikke noget med en 17" skærm. Derudover ser jeg gerne, at den ikke går i stykker ved det mindste, da jeg så står uden pc i et stykke tid. Denne HP har jeg tabt ca. 10 gange fra sofabord og stol uden at der er sket noget.

Efter en tur hos Computercity er jeg blevet mere end forvirret, idet jeg fik at vide, at jeg bare kunne vælge hvilken som helst maskine med hvilket som helst hardware. Jeg vil ikke kunne mærke forskel (til mit forbrug). Hvis han har ret, hvorfor så bruge 5000 kr, hvis en til 3000 er god nok, og jeg ikke kan mærke den store forskel? Inden da kiggede jeg primært på Intels i3 og i5.

Jeg havde selv kigget på disse:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=6090964
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4430019
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4318822

Sidstnævnte er med 17" skærm, førstnævnte er med 2 gb grafik og midterste er en Lenovo, som jeg har hørt godt om.

Håber der er nogle, der kan hjælpe mig på rette vej - evt. med andre forslag, som er bedre. :-)
Avatar billede Counx Nybegynder
24. maj 2011 - 12:25 #1
Generelt vil du ikke kunne undgå at den bærbar blive rigtig varm efter et stykke tid, men efter min mening bliver acer altid sindsygt varme i forhold til andre bærbare.

Kvalitet og holdbarhed:
Asus har altid været noget som jeg har kunnet stole på og har da også erfaret at en Packard Bell har haft utrolig god levetid, altså 5 år hvor den har været nogenlunde stabil.

Håber dette hjælper lidt, kan desværre ikke hjælpe med at finde en computer til dig. (:

//Counx
Avatar billede knc Nybegynder
24. maj 2011 - 12:34 #2
@Counx: Tak for hurtigt svar.

Jeg er klar over at en bærbar bliver varm - selvfølgelig bliver den det, men min nuværende bliver så varm, at et plastskærebræt som underlag bliver bøjet af varmen.

Jeg har skrevet dine nævnte mærker bag øret.
Avatar billede knc Nybegynder
26. maj 2011 - 14:46 #3
Hvis der ikke kommer flere kommentarer inden weekenden, lukker jeg dette spørgsmål og Counx får halvdelen af pointene, idet kan svarede på halvdelen af spørgsmålet.
Avatar billede Counx Nybegynder
26. maj 2011 - 17:29 #4
Det er da trist at der ikke er kommet flere svar, men hvis jeg skulle vælge en af disse 3 bærbare som jeg er sikker sagtens kan klare det som du beskriver.
Af de nævnte bærbare ville jeg personligt vælge Lenovo'en fra da jeg ikke har kendskab til producenten og det er meget de samme dele som MSI computeren indholder.
Acer computeren bliver hurtigt mere varm end andre computere, som jeg skrev i første indlæg. Det som jeg kan se af forskel på MSI'en og Acer'en er umildbart grafikkortet og at skærmen er større på MSI computeren.
Altså personlig ville foretrække MSI plus den også er lidt billigere og så kunne du tage fruen med ud at spise for de 500 kr,- ;)
Forstsat god Torsdag :)

//Counx
Avatar billede Counx Nybegynder
26. maj 2011 - 17:32 #5
Og så får du da også lige et par Stave- og Grammatikfejl med oveni. :p
Avatar billede Counx Nybegynder
27. maj 2011 - 19:51 #6
Svar d:
Avatar billede knc Nybegynder
29. maj 2011 - 00:29 #7
Tak for dine besvarelser - også #5. ;-)

Du har fået alle pointene, idet jeg synes dine besvarelser er fyldestgørende og peger på den maskine, som du vil vælge. Det sætter jeg pris på.

God søndag.