Avatar billede mcholst Nybegynder
24. maj 2011 - 09:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af firewall til kontormiljø

Hej
Jeg har brug for lidt gode råd i forbindelse med valg af firewall, da jeg absolut ingenviden har på dette område.

Vi har et IT-setup, hvor alt er hostet med ca. 20 pc'ere der logger på en terminalserver via RDP.

Vi er igang med at skifte fra en hosting udbyder til en ny. Hos den gamle betalte vi et månedligt fee for firewall leje. Hos de nye skal vi ud og købe en, og de har foreslået en watchguard 505.

Vi har en 8/2 internet linie, kører intet VPN e.l.., det eneste trafik ud er i princippet lidt skype og så opkoblingen til hostingcenteret.

Umiddelbart stejler jeg ret meget over prisen på watchguarden. Er det virkeligt nødvendigt med så dyrt hardware til vores behov?
Avatar billede helt83 Nybegynder
24. maj 2011 - 10:45 #1
Hej mcholst

Kig på Cisco ASA5505, burder være fint til jeres setup. Prisen svinger nok mellem 2500 og 3500 eller i den dur

mvh
helt83
Avatar billede mcholst Nybegynder
24. maj 2011 - 11:04 #2
Det er lige nøjagtig den model vi har stående i forvejen.

Hvad skulle argumenterne være for den dyrere Watch Point. Har du nogen ide om det?
Avatar billede helt83 Nybegynder
24. maj 2011 - 11:13 #3
Hej

Kan se der er indbygget i Watchguard 505, WLAN også er der diverse filtering indbygge i den, såsom Antivirus Spyware DoS Prevention osv. Alt det sikkerhed det er jo en vuderings sag om det er nødvendigt, eller i er sikret på anden vis. Efter som i er hosted, har i vel ikke den kritiske data til at ligge i "huset"
Avatar billede mcholst Nybegynder
26. juli 2011 - 10:01 #4
Smider du ikke lige et svar så jeg kan få delt nogle point ud ;-)
Avatar billede helt83 Nybegynder
27. juli 2011 - 23:06 #5
Svar :O)