Avatar billede aquadi Nybegynder
23. maj 2011 - 11:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word templates med konditionel autotekst?

Hej Alle,

Jeg skal have lavet nogle Word 2003 templates der baseret på en værdi indsætter et andet ord. Et eksempel kunne være at hvis værdien i et merge felt er lig med "Mr." indsætter Word ordet "Hr.", hvis det er lig "Ms." indsættes "Fr." og hvis værdien er blank indsættes intet. Er det muligt at lave noget som dette i Word, og i så fald hvordan?

Mvh. og på forhånd tak!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. maj 2011 - 22:06 #1
Du kan f.eks. placere to felter med betingelser efter hinanden som vist her:

{ IF { MERGEFIELD MitFelt } = "Mr." "Hr." }{ IF { MERGEFIELD MitFelt } = "Ms." "Fr." }

Alle feltklammer skal laves ved at taste Ctrl+F9. De kan ikke skrives som alm. tegn.
"MitFelt" skal udskiftes med navnet på dit flettefelt.

Det virker sådan: Første IF-konstruktion viser "Hr.", hvis værdien af MitFelt er "Mr.", ellers vises ikke noget. Anden IF-konstruktion viser "Fr.", hvis værdien af MitFelt er "Ms.", ellers vises ikke noget. I alle andre tilfælde vises ikke noget.

Se f.eks. disse artikler for andre typer konstruktioner med betingelser.:
http://support.microsoft.com/kb/211363
http://support.microsoft.com/kb/214827/EN-US
Avatar billede aquadi Nybegynder
15. juni 2011 - 09:31 #2
Hej,

Tak for svaret.. Efter lidt problemer fik jeg det til at spille... Vil du skrive et svar?

Mh.
Andreas
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. juni 2011 - 10:00 #3
Det var godt, at det lykkedes.