Avatar billede angelenglen Nybegynder
23. maj 2011 - 09:34 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hold IE kørende altid

Jeg har en touch-applikation kørende på en pc.
Det er reelt en webside, som jeg viser ved at køre Internet Explorer med "-k" parameteren, så browseren vises i fuldskærm.

Mit problem er at når IE har kørt længe (flere dage) så hænder det at den "forsvinder" - den crasher reelt nok, men den giver ingen synlig fejlbesked, og starter normalt igen efterfølgende.

Det jeg er ude efter er en løsning der periodisk kan tjekke om browseren kører, og starte den igen hvis den er gået ned.

En slags watchdog om man vil.

Jeg kan bare ikke finde noget software der kan den slags.
Det skal helst være gratis, eller billigt :-)
Avatar billede lmcb Nybegynder
23. maj 2011 - 09:56 #1
Hej

Prøv lige at lure på dette

http://www.coretechnologies.com/products/alwaysup/

Så kan du lave en bat fil som starter iexplore med -k og dit site og derefter lave det om til en service så det starter med computeren. Det kan dog nogengange være lidt bøvl at få applikationen til at "interagere" med desktoppen.

Du kan også lave exe filen om til en service og køre den med parameter på så tror du kan opnå det samme og mulighvis ikke have problemer med visning i desktopmiljøet.

Håber det kan bruges

Lars
Avatar billede angelenglen Nybegynder
23. maj 2011 - 10:04 #2
Det ser interessant ud, jeg fik dog lige en mail fra en tidligere kollega der så min post herinde, og han anbefalede programmet "AppDog" fra Shamrock Software:

http://www.shamrock.de/en/index.htm

http://www.shamrock.de/free/appdog$.htm

Det er et program der kan overvåge andre programmer, og genstarte dem hvis de ikke kører.
Den kan efter sigende også stoppe/genstarte en applikation hvis den hænger.

Umiddelbart lyder det lettere end at lave en service, så det prøver jeg lige først, men under alle omstændigheder vil jeg gerne tildele dig nogle points for dit løsningsforslag, så læg gerne et svar :-)
Avatar billede lmcb Nybegynder
23. maj 2011 - 10:34 #3
Ja det program ser meget spændende ud, og let at have med at gøre.

Held og lykke med det :-)

Lars