Avatar billede dallan2007 Nybegynder
19. maj 2011 - 11:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere win xp?

Jeg har fået en gammel "skærmcomputer" (computer indbygget i skærmen) fra et konkursbo hvorpå der er installeret noget linux (ubunto). Ideen var at slette dette og installere win xp i stedet (den kom oprindelig med vista installeret), men dette vil ikke helt makke ret.

Jeg ganske enkelt ikke kan få den til at boot på en normal installations-cd. Jeg har både prøvet at sætte CD som den først i boot-rækkefølgen og sågar prøvet at fjerne harddisken helt fra rækkefølgen, men den starter kun op og skriver "operation system not found" uden at "kickstarte" installationen.

Nogen råd?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 12:14 #1
Det er den gamle Linux installation som driller. Selv om man formaterer ligger der stadig noget tilbage. Overskriv disken med Killdisk, bare 1. gang, det kan man gøre gratis. Bagefter skulle der så ikke være noget problem.http://www.killdisk.com/
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2011 - 12:14 #2
tjek, at xp-cd kan boote - ikke alle deres tidlige udgaver var bootbare.
Eller sæt disken i en anden stationær (fjern dennes disk for at undgå problemer med MBR) - installer (du skal slette alle partitioner og oprette en ny for at komme af med linux), og når installationen er ved første genstart tager du strømmen (træk stikket ud), og flytter disken og cd til skærmcomputer. Så burde den fortsætte uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 12:18 #3
Du må nok lige acceptere du point du skylder væk, ellers bliver brugerne frustrerede. Automatisk login med brugernavn?
19. maj 2011 - 13:26 #4
... har du prøvet omtalte CD virkelig kan BOOTE på en anden PC ?
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
19. maj 2011 - 15:18 #5
- Ja CD'en virker, er checket :o)

---

"Du må nok lige acceptere du point du skylder væk, ellers bliver brugerne frustrerede."

Jeg har 10 sider med tidligere oprettede spørgsmål som alle er grønne. Jeg vil hjertens gerne give de 260 point, men der mangler et svar et sted (eller også er flux i systemet).

---

Tror jeg prøver det der killdisk.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2011 - 20:40 #7
Fik du prøvet Killdisk, eller er linket dødt?
Avatar billede jannavictoria Nybegynder
23. maj 2011 - 08:19 #8
indstille dine indstillinger til at starte fra cd, derfra alt skulle fungere godt
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
23. maj 2011 - 13:16 #9
@Palther
Fik prøvet killdisk som boot, men CD-drevet nægter at boote det. Måske det er gået i stykker.

@jannavictoria
Som jeg skrev, var det noget af det første jeg gjorde ;)

@karise_larry
Smukt! De 3 gamle er blevet lukket.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2011 - 15:40 #10
Nu er du vel klar over, at Killdisk som Iso skal brændes til en bootdisk og ikke bare overføres til en CD som data?
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
24. maj 2011 - 10:26 #11
Ja... når man starter killdisk er der sågar en valg om man ønsker at lave en BOOT-CD.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2011 - 11:43 #12
Nå så må du jo hive drevet ud, og afprøve det på en anden PC, hvis du har mulighed for det.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
25. maj 2011 - 08:35 #13
Palther, smid et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 11:24 #14
Tak men jeg skal ikke have point:)
Men hvordan ente historien?
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
26. maj 2011 - 12:39 #15
Så vil jeg lukke.

Og det endte tårer... eller rettere i opgivelsens ånd.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2011 - 12:42 #16
Ok, surt!