Avatar billede rexon Nybegynder
19. maj 2011 - 01:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Creative Concept

Hej guys! Er ved at udarbejde følgende side:
http://creativeconcept.dk/index.php

Men det er som-om at den godt kunne bruge et sidste pift for at det hele kom i "balance".
Har i nogle kreative forslag, eller syntes i at det overordnet ser fint ud?

På forhånd tak!
Avatar billede Authiel Nybegynder
19. maj 2011 - 07:48 #1
Som sådan en ganske fin side. Det eneste jeg ville ændre var jeres logo. Synes det virker meget rodet og klemt. Og så måske en eller anden form for indeksering af hvor på sitet man er, andet end bare overskriften over content.
Avatar billede repox Seniormester
19. maj 2011 - 09:33 #2
Meget sort/hvid, er den ikke? Jeg forstår ikke Uncle Sam ude til højre - skal han signalere noget?

Datoformatet på forsidens nyhed står med engelsk månedsnavn, men indholdet er på dansk.

Meget simpelt design - det kan jeg godt lide, men i forhold til førnævnte mangler jeg lidt liv med farverne?

Husk <title> tagget ;)
19. maj 2011 - 09:44 #3
"Form foelger funktion" er en parole i design og arkitektur.  Du soeger "et sidste pift" for hjemmesiden.  Min mening (nu hvor du har spurgt derom) er at du skal kikke paa det foerste pift, hvad nu formaalet med hjemmesiden er, hvilken maalgruppe i vil naa, og hvad det centrale budskab er til den maalgruppe.  Hvis du faar det paa plads tror jeg at det sidste pift kommer af sig selv.

Nu tog jeg tid til at studere indholdet af hjemmesiden, og jeg ser at i har dannet en gruppe med det formaal at producere 'novellefilm.'  Det er fint nok.

Men hvad er saa hjemmesidens funktion i den sammenhaeng?  Er det saaledes at i laver filmene som hobby (eller som eksamensprojekter paa mediestudiet) og vil vise dem gratis paa internettet og hjemmesiden skal vaere 'portal' til at finde og se filmene?  Saa er maalgruppen er folk som soeger billig og spaendende underholdning?  Eller skal filmene saelges og kunne downloades mod betaling?  Saa er maalgruppe maaske folk med interesse for film og indkomst nok til at ville betale for download?  Eller er det tanken at forme et 'community' hvor man kan udveksle ideer til film eller faa feedback gennem produktionsforloebet?

I skal i hvertfald udforme hjemmesidens forside saaledes at tilfaeldige besoegende i loebet af to sekunder kan fatte hvad ideen er og om det er noget de vil kikke videre paa.  I starter med det intetsigende "Velkommen til Creative Concepts hjemmeside!" og regner saa med at folk vil soege efter hvem i er og hvori jeres projekter bestaar.  Sig i stedet, med store bogstaver, noget som: "Vi producerer spaendende novellefilm" og saa med lidt mindre bogstaver:  "Vi har dannet en gruppe af medievidenskabsstuderende og frivillige til at producere lav-budget hoej-kvalitet kortfilm.  Kom og vaer med til at udveksle ideer ..... [eller hvad formaalet nu er.]  Forsiden skal afgoerende ikke vaere en 'teaser' hvor man faar en stump tekst og skal trykke 'laes mere' men vaere, kortfattet, informativ.

Hvis ikonen 'We need you!' skal have mening, og altsaa i rent faktisk soeger input fra de besoegende, saa skulle den nok vaere et link man kan klikke paa og hvor man saa kommer til kommentar siden.

Og saa savner jeg et par links til ligesindede grupper og hjemmesider hvor man kan udvide sin horisont.

Til slut, hvis i vil vaere kreative saa goer lidt brug af farver og spaendende skrifttyper, afdaempet, men ikke saa sterilt som nu.  Og jeg giver Authiel ret i sin kritik af logoen.  Logoet skal vaere nemt at laese, ikke saa teksten staar i flere retninger.  For eksempel vend ordet Creative om og saa put CCP nedenunder.
Avatar billede rexon Nybegynder
19. maj 2011 - 12:18 #4
Mange tak for jeres svar!

Authiel: Har du forslag til hvad man kunne ændre logoet til?
Problemet er måske lige at vi har "sat os fast" på at logoet tv. er det vi skal gøre brug af. (Det kommer også til at være på vores t-shirts mv.)
Så tænker på at skifte film-rullen ud med noget andet. Kan bare ikke få noget andet til at passe dér.

Repox: Jo siden er meget sort-hvid. Formålet er nemlig at det skal være stilrent.
Uncle Sam er "ikke kommet i brug" endnu, men han skal linke til en side til auditions med skuespillere.  Hvilke farver ville du inddrage hvis det var, og hvor kunne de placeres (altså lidt mere konkret :))?

Christian_Belgien:
Men hvad er saa hjemmesidens funktion i den sammenhaeng?
Hjemmesiden har flere funktioner: Vores film vil blive uploadet her, og folk vil højest sandsynlig finde os på vores facebook gruppe eller youtube hvor vi vil lægge trailere ud.

Målgruppen er altså folk der søger gratis underholdning. (dog ikke "billig" i bolckbuster forstand)

Siden vil også fungere som et community, og her tænker jeg specielt på bloggen. Her vil alle de medvirkende kunne komme med personlige inputs osv.

Kan godt være vi skal gen-overveje logoet, men hvad med selve "filmrullen" er den upassende? Og har du forslag til hvordan vi kunne forbedre logoet men samtidig beholde selve "ikonet" tv.?

Og mange tak for alle de seriøse svar :)
Avatar billede rexon Nybegynder
19. maj 2011 - 15:40 #5
Har prøvet at ændre forsiden lidt.. men stadigvæk er der noget der ikke fungere som det skal :)
19. maj 2011 - 17:50 #6
1.  Det var saadan set ikke min mening at du skulle informere mig om hjemmesidens formaal, men at du skulle goere dig selv klart hvad hjemmesidens formaal var og saa udforme den i overensstemmelse dermed.  Du siger, at formaalet med hjemmesiden er at vise jeres film.  Men saa skulle forsiden, ifoelge min mening nu du bad om den, reflektere det hoejt og tydeligt og direkte give besoegende det indtryk at "..nu skal du 'sgu' bare se, her er nogle fremragende film du maa se, og oven i koebet ganske gratis.."  Og hvis et andet formaal er at vaere et hjem til et community, saa reflekter det mere direkte paa forsiden, for eksempel ved at goere Uncle Sam til et link (eller finde et bedre icon.)

2.  Logoet - det jeg mener er at formaalet med ord maa vaere at blive sprogligt forstaaet, saa hvis i vil bruge ord i jeres logo i stedet for gent grafiske elementer, ville jeg jo mene at det ville vaere fordelagtigt hvis ordene er lette at laese.  For eksempel kunne i jo udforme logoet som en rektangel hvor i skriver paa tre linier:

Creative
Concept
Productions

og udforme bogstaverne saaledes at Creative og Concept bliver lige lange og Productions et stykke laengere og saa i det tomme hjoerne i rektanglet der opstaar ved at Creative og Concept er kortere end Production placere stylistisk udformede CCP, maaske i en anden farve.  Det smukke ved en saadan logo ville vaere at den ville vaere stilistisk renere og roligere og ville kommunikere budskabet bedre.

Men det kan vaere det kun er mig der ser saadan paa det.  Filmstrimlen havde jeg selv ikke noget imod.
22. maj 2011 - 18:33 #7
rexon, hvad saa?  Traaden har vaeret stille i to dage, forventer du flere indlaeg?  Eller er tiden inde til at lukke?  Hvis indlaeggene har vaeret til nytte, saa har jeg lagt svar (du vil muligvis invitere svar fra andre.)  Hvis du ikke havde noget ud af det, saa opret selv et svar og accepter det.
Avatar billede Authiel Nybegynder
23. maj 2011 - 08:41 #8
Hvad angår logoet så synes jeg at det er for klemt, og at det kan være svært at læse det. Så måske bare lidt mere luft mellem ord og bokstaver ville kunne gøre underværker. :)
27. maj 2011 - 06:05 #9
rexon, du fik saa et indlaeg mere.  Men nu er traaden vist gaaet kold, saa er det ikke lukketid?  Jeg har oprettet et svar som jeg haaber var til nytte, maaske vil du bede om svar fra andre, men lad ikke traaden blive haengende.  Please.