Avatar billede skovborg Nybegynder
18. maj 2011 - 16:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Font size størrelse i forhold til opløsning

Jeg har desperat brug for at finde ud af hvordan jeg kan sætte font size størrelse i forhold til størrelsen af browser billedet.
Således at hvis jeg har browseren til at fylde max på en skærm der er 1600 x 1200 px så benyttes f.eks. skrift størrelse 20 og hvis denne side minimeres til f.eks. 600 x 800 px så bliver skriften også mindre, dynamisk altså uden man skal gøre noget aktivt.

Er der en der kender en måde at gøre dette på?
Avatar billede skovborg Nybegynder
18. maj 2011 - 23:22 #2
Det er stadigvæk meget statisk. Jeg havde forestillet mig mere som når et billede eller tabel er i center og man laver siden større og mindre så bliver billede også større eller mindre...

Kan det lade sig gøre?

Mvh
Morten Skovborg
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2011 - 07:44 #3
Flash vil nok give det klart bedste resultat - men ellers kan du køre samme funktion i en onresize; http://www.w3schools.com/jsref/event_onresize.asp
Avatar billede skovborg Nybegynder
13. juni 2011 - 21:40 #4
Der kommer ikke rigtigt nogle gode forslag her....
Avatar billede keysersoze Guru
13. juni 2011 - 22:28 #5
Der er til gengæld listet de muligheder der er tilgængelige - selvfølgelig findes der alternativer til Flash, fx Silverlight, eller som du selv er inde på kan du benytte et billede hvilket dog næppe give gode resultater.

Har du set det du ønsker i funktion nogle steder så send gerne et link - ellers må du desværre nøjes med hvad der er tilgængeligt inden for teknologien.
Avatar billede skovborg Nybegynder
14. juni 2011 - 08:25 #6
Du har nok ret og det er sgu skidt....
Hvorfor mon det er valgt en så statisk funktion..