Avatar billede Bylle9800 Nybegynder
18. maj 2011 - 09:16 Der er 12 kommentarer

Packard Bell dot s boot problem!

Hej,

Jeg forsøger at (gen)installerer Windows XP på ovennævnte maskine men den fejler under installationen med nedenstående kode på blå skærm:

"Der er fundet en fejl, windows blev lukket ned for at forhindre beskadielse af computeren.

Hvis dette er førstegang..........

Tekniske oplysninger:
***STOP: 0x0000007B (0xF7A9263C, 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe :-/ har forsøgt div. ting uden held.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2011 - 09:26 #1
http://support.microsoft.com/kb/324103

måske er der noget her du kan bruge
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2011 - 09:41 #2
generelt ville jeg hvis det havde været mig fjernet partition c og oprettet en ny i et huk - det kan windows godt håndtere

nu er din c partition helt ren og bliver auto formateret
der findes gendannelses programmer der kan gendanne fra den alligevel men så er svære vira væk og man skal bare huske det hvis det bliver tilfældet

http://www.winhelponline.com/

generelt gør man ligesom i win 7 vista og så videre

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

man går ind under custom

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

du kan eventuelt reparere din installation med din xp ved at boote op på den og lave en install og anden gang trykke r tror jeg det er
Avatar billede Bylle9800 Nybegynder
18. maj 2011 - 15:04 #3
Skylder måske lige at fortælle at der IKKE er noget OS på maskinen, så hvis der er nogle der kan et eller andet triks med en USB pen der kan bootes fra og hvor det så er muligt at lave en god gammeldags low level format af drevet eller lign. så alt skidtet forsvinder.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2011 - 15:17 #4
Avatar billede Bylle9800 Nybegynder
18. maj 2011 - 15:37 #5
Hmmmm, den var noget langhåret :-/ Jeg prøver
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2011 - 16:12 #6
du skal bruge kommentar når du skriver herinde

svar er kun til lukning af spørgsmål

bare følg den slavisk så går det

jeg lavede en til win 7 der virker perfekt
Avatar billede Bylle9800 Nybegynder
18. maj 2011 - 16:21 #7
Tak til treatmenice, jeg prøver :-)
Avatar billede Bylle9800 Nybegynder
18. maj 2011 - 21:15 #8
Det lykkedes så ikke, måske fordi jeg først efter jeg har formateret HDD'en så opdagede at der åbenbart er en virus i maskinen, så opgaven lyder nu på: En maskine uden OS der er inficeret med en virus, er der nogle der kender til en overskuelig metode hvorved jeg ved hjælp af en USB pen ell. lign. kan fjerne så'nt en dårligdom?
Avatar billede Vandreren Novice
18. maj 2011 - 21:46 #9
Når du skriver "Jeg forsøger at (gen)installerer Windows XP", mener du så at gendanne systemet til fabriksindstillinger vha. det skjulte EISA-partition? Og det er under den proces, du får omtalte fejlmeddelelse?

Hvis du ønsker at fjerne en virus (især en bootsektor-virus) fra en PC, er en antivirus boot cd det bedste bud.
http://www.techmixer.com/free-bootable-antivirus-rescue-cds-download-list/
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 07:59 #10
du fjerner partition c og opretter en ny i et huk og så bliver den auto formateret og er helt ren

hvis du senere bruger recovery programmer skal du bare huske den vil også komme med igenm så lad være med det

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind denne vej under advanced eller custom

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

sværere er det ikke

m.v.h
Avatar billede Bylle9800 Nybegynder
19. maj 2011 - 22:53 #11
Har prøvet at kører Kaspersky Rescue Disk, men når jeg så forsøger at ny installerer XP kommer den med samme fejl IGEN .... :-(

"***STOP: 0x0000007B (0xF7A9263C, 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000)"
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2011 - 08:04 #12
hvad er det du vil

installere win xp så skal xp i og du boote op på den