Avatar billede staal Praktikant
17. maj 2011 - 14:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

RAM og grafikort

Skal et nyt grafikkort være med samme str RAM
Jeg har et Radeon 3450 DDR2, som slet ikke kan følge med på de nye spil.
Hvad skal jeg evt have. (til alm. priser) hvis I forstår
Skal jeg kigge efter DDR2 grafikkort?
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
17. maj 2011 - 15:00 #1
Hvad er prisklassen mere præcis ?

Jeg har dette her

http://www.dustinhome.dk/pd_5010549077.aspx

Det er et mega godt grafikkort til prisen kan køre alt....

Også i 3d

Vinkel
Avatar billede staal Praktikant
17. maj 2011 - 15:05 #2
Det der forvirrer mig er at der står DDR5 - mit nuværende kort hedder DDR2 kan 5.ern godt afløse 2.ern uden andre problemer??
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
17. maj 2011 - 15:30 #3
Vil jeg tro men det har noget noget med dit bundkort at gøre.
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. maj 2011 - 15:31 #4
Ja. Det RAM styres lokalt af grafikkortet, så det har ingen betydning for resten af maskinen.
Avatar billede staal Praktikant
17. maj 2011 - 15:39 #5
ksoren - kan jeg så frit vælge grafikkort - ddr2, ddr3 el. ddr5?
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. maj 2011 - 16:18 #6
Ja. Det er porten, som kobler grafikkort og bundkort sammen, som er afgørende.
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. maj 2011 - 16:18 #7
Plus der er det der med korrekt strøm fra psuen
Avatar billede staal Praktikant
17. maj 2011 - 17:02 #8
Jeg har et:
AMD Athlon 64x2 dual core processor 5000+ med 3 GB ram

Skal spille primært "first person shooter" spil

Hvilket grafik kort vil du anbefale mig?

Læg det som svar på indlægget - tak for support
Avatar billede Blandy Praktikant
18. maj 2011 - 09:52 #9
det er din cpu du har oplyst der. Lidt mere info om bundkortet i stedet.
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
18. maj 2011 - 10:15 #10
Der er også brug for info om din strømforsyning for det er ikke sikkert at din strømforsyning er stor nok til at trække det....
Avatar billede sentura Nybegynder
18. maj 2011 - 12:15 #11
www.edbpriser.dk fungerer rigtig godt til at give dig den bedste pris for et nyere grafik kort. Jeg har selv et GTX460 som fungerer udmærket, købt igennem der. Pga. fejlbatches hos ATI vil jeg fraråde at købe fra dem, da det kunne være spildte penge.

Så hvilket kort vil jeg anbefale? Alle geforce kort fra 9xxx serien og opefter (de næste generationer efter 9xxx hedder 1xx, 2xx og 4xx).