Avatar billede joff Nybegynder
16. maj 2011 - 13:21 Der er 8 kommentarer

Windows stifinder er holdt op med at fungere.

hej.

min bærbar pc med vista er begyndt at sige "windows stifinder er holdt op med at fungere hver gang jeg starter og den lukker selv efter et par sekunder. men den åbner med det samme igen og bliver ved så lang tid pc'en er tændt.

har tjekket det med NERO men det har jeg slet ikke

ved godt jeg bare kan formatere men har nogle billeder og et par dokumenter jeg gerne vil have kopieret over på min anden pc først.

da de betyder rimelig meget for mig.

har søgt i forummet her inde men er ikke alt for god til it.
jeg har styr på det meste bare ikke lige det område her.

håber der er nogen der kan hjælpe mig med at få kopieret dem igennem CMD eller andet, eller få løst problemet.
Avatar billede lmcb Nybegynder
16. maj 2011 - 16:26 #1
Hvis du kan få åbnet en kommandopromte via Task manageren (CTRL+SHIFT+ESC->filer->kør->cmd) så prøv at skrive SFC /scannow så tjekker windows at alle filerne der behøves for at køre windows er i de forventede fil versioner.

Der var en virus i 2009 som klæbede sig til explorer.exe og den gjorde lidt det samme som du beskriver. Så måske er du ramt af den eller en lignende virus.

Lars
Avatar billede joff Nybegynder
16. maj 2011 - 17:14 #2
hej lars den siger jeg skal være adminstrator der kører en konsolsession for at bruge værktøjet sfc :D

hvordan skal jeg klare den :D
16. maj 2011 - 17:45 #3
Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe    /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...

og/eller

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER
Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...
Avatar billede lmcb Nybegynder
16. maj 2011 - 19:01 #4
jeg tror ikke Start kan åbnes da exploreren ikke kører på maskinen. Sådan har jeg i hvert fald forstået det.

Jeg skal lige tænke mig om mht kør som administrator fra cmd

jeg vender lige tilbage hvis ikke en anden lige kan skrive det
Avatar billede lmcb Nybegynder
16. maj 2011 - 19:51 #5
prøv lige CTRL+SHIFT+ESC->filer->kør->msconfig

Vælg fanebladet tools - scroll til command promt og tryk på launch og kør SFC /scannow derfra og som beskrevet tidligere også CHKDSK

Jeg mener den starter som elevated command prompt fra msconfig
16. maj 2011 - 20:41 #6
(Nævnte værktøjer skal køres som 'ægte' Administrator for at det går godt...)
Avatar billede lmcb Nybegynder
16. maj 2011 - 20:59 #7
Jeg har afprøvet det, det virker fint når man kører det gennem tools under msconfig
Avatar billede joff Nybegynder
17. maj 2011 - 00:40 #8
mange tak for alle svarene.

men fandt selv en løsning ved at kopiere filerne til usb disc via CMD :D