Avatar billede togj Nybegynder
15. maj 2011 - 21:39 Der er 3 kommentarer

Afspilning af videofiler i mpg-format i Windows media player i stedet for Quick Time Player.

Hej Eksperter !

Efter installation af iTunes har jeg også fået installeret Quick Time Player. Når jeg afspiller video-filer af typen .mpg, starter nu Quick Time Player i stedet for Windows Media Player, hvilket jeg ikke er tilfreds med, da Quick Timer Player er væsentlig langsommere end Window Media Player.
Hvis jeg i stedet for at afspille mpg-filen vælger "Gem destination som...", gemmes filen nu i mpeg-videoformat, og ved efterfølgende dobbeltklick afspilles filen korrekt i Windows Media Player???
Men hvordan ændrer jeg indstillingerne således, at mpg-videofiler automatisk afspilles fra Windows Media Player, uden først at skulle gemme i mpeg-filformatet?
I Windows7 kontrolpanel under "Knyt en filtype eller protokol til et program" er Windows Media Player allerede valgt for alle mpg-filer!?!. Tak
15. maj 2011 - 21:46 #1
[Shift] [HøjreMusseTast] på en 'forkert' *.mpg fil - i menuen vælg [Åbn med ...] - Vælg [Windows Medie Player] - og følg guiden her...
Avatar billede togj Nybegynder
15. maj 2011 - 23:52 #2
Hej !

Virker desværre ikke:
Filtypen .mpg står allerede i Windows som Windows Media Player fil og afspilles korrekt for lokale filer gemt på pc'en.
Problemet opstår udelukkende ved direkte afspilling af .mpg-filer fra hjemmesider.
Avatar billede milter Ekspert
16. maj 2011 - 00:15 #3
*.mpg kan omfatte flere filtyper:

http://en.wikipedia.org/wiki/MPG

Har du prøvet at fjerne alle filtypeassociationer i QuickTime?