Avatar billede abc-2000 Nybegynder
15. maj 2011 - 10:38 Der er 1 løsning

Har købt Netgear 2TB Readynas - men hvad nu?

Hey derude
Jeg er rigtig newbie på det her område, så en masse basal hjælp ville være rigtig kanon!

Først og fremmest.

Jeg har indkøbt denne model: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4522936
og sat denne harddisk i ekstra:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/SG2TBINTBAR/seagate-2-tb-intern-harddisk

Så langt så godt..
Men hvad er navnet på min Nas server sådan helt præcist? For når jeg kigger rundt på andre indlæg, er der skrevet "NAS Duo 2110" osv. Men hedder min bare "Netgear 2TB Readynas"?
Under server-siden står der følgende:
Model: ReadyNAS Duo [X-RAID]

Nå men.
Jeg har fået den installeret og sat op på mit netværk, og den nye harddisk er sat i og er blevet registreret af serveren. Den virker nu.

Min tanke er, at serveren skal opsættes til, at den automatisk tager backup af min hjemmeside og selv henter det sidste nye serverindhold.
Derudover skal jeg kunne oprette en række mapper, og bestemme hvem der skal have adgang til hvad.
Til sidst skal jeg have sat NAS'en til automatisk at foretage komplet backup af den primære harddisk, til den sekondære harddisk.

Men hvordan gøres disse ting??
Jeg synes jeg har kigget en del på deres "How-to" på hjemmesiden, jeg har forsøgt at klikke på "Hjælp" under selve serveren men ikke rigtig blevet særlig meget klogere.

Det er lykkes mig at oprette en bruger, og tildelt den nogle mapper  som jeg kan se, overfører til og slette fra via FTP. Men hvis jeg så fx forbinder  via "Readynas Remote" og opretter en mappe der, så kommer den ikke frem på FTP'en, selvom brugeren på FTP'en har adgang til alt (skulle jeg da mene)
Avatar billede abc-2000 Nybegynder
15. maj 2011 - 11:00 #1
Nå..
Jeg har en på min Facebook, som kan hjælpe mig med opsætning. Så jeg lukker igen.

Går det helt galt, opretter jeg en tråd igen.