Avatar billede Pop1 Nybegynder
14. maj 2011 - 15:54 Der er 6 kommentarer

Er min bærbar blevet hacket?

Hej

Jeg har en mac book pro, her i morgens begyndte pillen at bevæge sig selv, og prøvede at åbne min application, og åbnede nogle af mine venners profil på fb.

Er der noget man kan gøre end at formatere den? og selvom jeg har slukket internet fra, så bevægede den stadigvæk af sig selv.

Betyder at nogle prøve at lave noget på min mac? og hacket den? hvad ska man gøre =(

MVH
Pop1
Avatar billede sifuentes Nybegynder
14. maj 2011 - 16:27 #1
hvis "slukket internet fra" står til troende, og adfærden er ens, så er der ikke noget der tyder på at du skulle være kompromitteret. Derimod er der måske en hardware fejl, måske cola i mousepad'en?
14. maj 2011 - 16:46 #2
Velkommen til ...

I Kategorien "Forslag til brug af Eksperten.dk" ???

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Generelt/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2011 - 18:34 #3
Hacket?
Mac OS er ikke ret nem at hacke, så der er ikke mange der kan.

Indlæg #2 er helt korrekt.
Avatar billede lmcb Nybegynder
16. maj 2011 - 10:38 #4
Jeg tror også det er en træg mousepad (Læs: Cola) Jeg ved det lyder dumt, men prøv at massere mousepadden i den retning den flytter sig. Du kan også forsøge at nedsætte sensitiviteten på mousepadden for at se om det måske hjælper.

Hacket ja hvorfor ikke, det er nemligt ikke korrekt at mac ikke er nemt at hacke. Det mindst ligeså nemt at hacke som alle andre Operativsystemer.
16. maj 2011 - 11:53 #5
Ref #4: Pga. meget forkert Kategori, bør du ikke skrive noget her...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2011 - 20:37 #6
Er der overhovedet et problem?
(Spørger vender ikke tilbage...)