Avatar billede InGamer720 Nybegynder
12. maj 2011 - 16:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lille firkant på skærmen :(

Hej jeg er ny her og vil gerne have svar på et spørgsmål.

Der er en lille firkant på min skærm hele tiden. Jeg kan se i den firkant hvad den sidst har været på. d.v.s. at fx. når jeg starter min pc, og så går ind i en mappe, så kommer der en lille firkant med noget tekst i. Og det tekst er det der har stået i mappen. Så kan jeg fx. starte en spil op, og så vil den firkant også være inde i spillet.

Men sjovt nok. Når jeg optager med Fraps, så kan man ikke se den på video'en bag efter. Men der er vel fordi den kun optager selve spilet.
Og vil jeg optager med CamStudio så kan man godt se firkanten på video'en. Og det kan jo være fordi den optager bare hvad der bliver vist på skærmen. Men lige meget...

Men jeg har lige fået nyt grafikkort, så det er ikke det. pga. at den lille firkant var også før jeg fik nyt grafikkort.

Men en anden ting der er lidt mærkelig, det er en gang hvor jeg geninstalleret Windows XP. Der den var færdig installeret jeg så min grafikkort driver, jeg har fået med til det. Og så var der ingen firkant! Men så opdaterede jeg det, og så kom det igen :(

Men jeg vil bare vide hvad der gør den firkant kommer? og hvordan jeg kan fjerne den?
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. maj 2011 - 19:26 #1
Hvor stor firkant snakker vi?
Det kan ikke være en pixel som er død?
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
13. maj 2011 - 21:38 #2
den er 1 x 1cm
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. maj 2011 - 19:22 #3
Ja det lyder godt nok underligt.
Har du evt. flere skærme?
Jeg tænker, er fejlen også på en anden skærm?
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
21. maj 2011 - 12:37 #4
Nej har kun denne skærm :(
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2011 - 12:42 #5
Har du evt. prøvet en nyere / ældre driver til dit grafikkort?
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
21. maj 2011 - 14:19 #6
Jeg har lige downloaded, og installeret den nyeste nVidia Grafik Driver, der passer til mit grafikkort.
Men det hjalp ikke. :(
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
21. maj 2011 - 14:23 #7
Jeg kan kun slå den fra ved at trykke højreklik på skrivebordet, og så egenskaber, og så Indstillinger, og så Avanceret, og så Fejlfinding og så tager man den lille ting op på fuld.
Det slår Firkanten fra, Men! så kan jeg ikke spille mine spil :(
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
21. maj 2011 - 14:24 #8
Undskyld skrev forkert, den lille ting skal ned på "Ingen", i fejlfinding.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2011 - 17:09 #9
Hvad er den lille ting ?
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
21. maj 2011 - 19:06 #10
Jeg tror det hedder en "slide button", det er en slags knap
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2011 - 19:14 #11
Har du prøvet at google problemet?
Jeg synes nemlig at kunne finde nogle som skriver om lignende problem.
Dog er det dig der sidder med detaljerne, så måske du kan finde den rigtige tråd.
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
22. maj 2011 - 13:59 #12
Har googlet flere timer i træk, uden held :(

Men jeg kan der give det et forsøg igen :)
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
01. september 2012 - 15:12 #13
Har fundet ud af det ved at updatere min GrafikDriver.. :)