Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 20:36 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Sikker fjernelse af hardware

Der kommer en besked frem der siger "Sikkerfjernelse af hardware" nede i meddelelsesområdet, hvordan fjernes denne permanent?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2011 - 20:41 #1
Du ved vel godt at den har en god og nyttig funktion og at den skal/bør bruges?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2011 - 20:46 #2
Men du kan højreklikke på proceslinien - Egenskaber - Tilpas - Vælg "Skjul altid" ved "Sikker fjernelse af hardware" under "Windows Stifinder".

Når det så går galt for dig - for det vil det - så kan du lige gå ind og sætte den til at blive vist igen - og husk at bruge det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 20:46 #3
På hvilken måde skal/bør den bruges?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 20:48 #4
#2 Der er ingen mulighed der hedder "Skjul altid", der er kun følgende:

1. Vis ikon og meddelser

2. Skjul ikon og meddelser

3.  vis kun meddelser

Jeg bruger Win7.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2011 - 20:49 #5
USB sticks og USB harddiske bl.a.
Alle hotplug enheder - E-Sata mener jeg også skal fjernes via den funktion.
Inden de lukkes ned/frakobles skal du via den funktion vælge at stoppe enheden, ellers kan du risikere at miste data.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2011 - 20:51 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2011 - 20:52 #7
Det er pkt. 2 Skjul ikon og meddelelser.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 20:55 #8
Nu har jeg valgt Skjul ikon og meddelelser men den bliver ved med stadigvæk at poppe frem nede i meddelsesområdet, jeg vil gerne have fjernet den helt hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 21:04 #9
Mere konkret, når man fjerner harddiske eller USB sticks uden at bruge den funktion, resikere man at miste filtabellen (partitionstabellen) som er nødvendig for at windows kan se enhederne. Så næste gang man tilslutter enheden får man - måske - den besked, at enhedeb ikke er formateret og om man vil formatere nu.
Måske står for, at måske går det godt alligevel, og måske ikke. Er du spiller?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 21:12 #10
Stavefejl og slå fejl følger med til samme pris:)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2011 - 16:40 #11
#9 Jeg har altid fjernet usb stik osv. uden at trykke ved sikker fjernelse af hardware. Jeg vil bare gerne have ikonet til at forsvinde permanent.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 18:27 #12
Ja det må du da heldigvis også selv om. Men du kan kun fjerne det fra den nederste menu linie, ikke ud af "Show hidden icons" og det virker ubegribeligt, at det kan genere dig der.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2011 - 18:33 #13
#12 Jeg foretrækker at holde "Vis skjulte ikoner" helt ren og clean, så det er kun programmer som jeg bruger dagligt som der bliver vist og ikke ting der popper frem og væk hele tiden.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 19:38 #14
" ting der popper frem og væk hele tiden."
Det gør der da heller ikke, når man sætter: "Hide Icons and notification."
Jeg stopper her, fordi jeg ikke begriber dit problem:)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 19:40 #15
Se forøvrigt #7.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2011 - 19:41 #16
Der er intet der popper op?

Hvor er problemet?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2011 - 20:47 #17
Beklager, det var mig der var uskarp i min formulering. Det jeg mente med poppede op er en box hvor der står automatisk-afspilning, men den fik jeg fjernet ved at gå ind og fjerne flueben ved "Automatisk afspilning af alle medier". Så det problem er løst.

Nu er det Sikker fjernelse af hardware som nu ligger gemt nede i "Vis skjulte ikoner".

http://peecee.dk/upload/view/306236

Som det kan ses på billdet vil jeg gerne have fjernet ikonet derfra.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2011 - 20:55 #18
Desuden mener jeg at der er en funktion hvor man kan vælge imellem "optimer for hurtig fjernelse" eller "optimer for ydelse", men jeg er ikke helt sikker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2011 - 21:55 #19
Hvorfor skal det ikon fjernes?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2011 - 21:58 #20
#19 Jeg kan ikke se hvorfor det skal være der når jeg alligevel ikke bruger det? Jeg har taget mit usb-stik ind og ud i 3 år nu uden at bruge ikonet og der har aldrig været nogle problemer overhovedet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. maj 2011 - 10:58 #21
Hvis der ikke er nogen der ved hvordan det fjernes lukker jeg her.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2011 - 20:03 #22
Skjul ikon og meddelser gør det du vil have.
Avatar billede Tobs Praktikant
07. juli 2017 - 00:30 #23
Efter en rengjort pc, mangler jeg netop denne funktion - OG! jeg vil meget gerne have den. Har kigget de punkter igennem, som er blevet foreslået i denne tråd, men synes ikke at kunne finde nogen løsning. Jeg køre windows 10, håber nogen kan hjælpe, for jeg har oplevet dette med at man skal - og jeg understreger SKAL!, formatere sin harddisk for at bruge den. pls! hjælp! :)
Avatar billede Tobs Praktikant
07. juli 2017 - 00:34 #24
Ups! Lige en sidenote. Jeg kan heller ikke gå ind i stifinderen -> denne computer -> højre klikke og trykke "Skub ud" , hvilket også kunne være en løsning.